Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At skrive faktura TIL inkasso firma! Nogen erfaring?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vil du uddybe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne:

Er det en ublu forretning, at et inkassofirma får.en fordring til inddrivelse og, at de i den forbindelse ikke forespørger om dokumentation for, at der IKKE er betalt?

nej - det ville være mystisk at bede om dokumentation for at der ikke er betalt. Derimod vil det være temmeligt naturligt, at man - hvis man har dokumentation for, at der er betalt, sender denne til inkassofirmaet - som jo må være misinformeret. Det ville jeg så gøre uden alt det med at ville sende dem en faktura for at finde det frem - og så se at komme videre i programmet. Man kan ikke bare fakturere sit besvær - uden en forhåndsaftale. 

Man kan teoretisk skrive, at man har betalt og har dokumentation men at, man ikke gider finde den frem uden at at få 200 kr for arbejdet, og så se hvad det fører til, men sikke dog et spild af yderligere tid.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:

Vil du uddybe?

Nej

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ok, så lidt uddybning da, men ingen mobning fordi jeg tør vise følelser!!

Hvis man får en regning, betaler den, får at vide at den ikke er betalt og efterfølgende gør opmærksom på, at den er betalt, så...

Har udstederen af regningen alle tiders mulighed for liiige at se efter en ekstra gang, om den nu også var ubetalt. Hvis man driver sin forretning så utjekket, at man, efter information om betaling, stadig vil føre en inkassosag, så fuck (fhv.) kreditor og den hest han red til byen på.
Det er ikke kundens ansvar, at føre UDVIDET bogholderi for diverse og når der er gjort opmærksom på, at regningen er betalt, så mener jeg faktisk at kundens pligt og etiske ansvar ophører.
Man kunne også skrive som svar:
“Regningen er betalt. Bevis herfor fremvises gerne ved evt. retssag, ellers så pak jeres tomme trusler”

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Arne:

Er det en ublu forretning, at et inkassofirma får.en fordring til inddrivelse og, at de i den forbindelse ikke forespørger om dokumentation for, at der IKKE er betalt?

nej - det ville være mystisk at bede om dokumentation for at der ikke er betalt. Derimod vil det være temmeligt naturligt, at man - hvis man har dokumentation for, at der er betalt, sender denne til inkassofirmaet - som jo må være misinformeret. Det ville jeg så gøre uden alt det med at ville sende dem en faktura for at finde det frem - og så se at komme videre i programmet. Man kan ikke bare fakturere sit besvær - uden en forhåndsaftale. 

Man kan teoretisk skrive, at man har betalt og har dokumentation men at, man ikke gider finde den frem uden at at få 200 kr for arbejdet, og så se hvad det fører til, men sikke dog et spild af yderligere tid.

vh John Hannover

Så fanger du jo glimrende pointen - et inkassofirma kan naturligvis ikke bede om dokumentation for, at der ikke er betalt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M. S.:

Arne:

Vil du uddybe?

Nej

Jeg tror desværre, at du fik min IQ til at falde en smule ved dit skriveri.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det var uheldigt, siden det virker til at du var udfordret på den front i forvejen. Her hentydes til dine bidrag generelt.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Så for at konkludere, så blev resultatet, at man kan tage lige så meget pis man gider på firmaer og inkasso, som ikke har styr på bogføringen, og som ikke forstår en telefonisk besked.

Jeg er glad for at vi blev enige om ovenstående.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M. S.:

Så for at konkludere, så blev resultatet, at man kan tage lige så meget pis man gider på firmaer og inkasso, som ikke har styr på bogføringen, og som ikke forstår en telefonisk besked.

Jeg er glad for at vi blev enige om ovenstående.

han kan jo også være voksen og svare, at han har betalt - og måske tilmed dokumentere det og komme videre med noget vigtigere

Man kan også blot skrive at der er betalt og, man ikke vil fremlægge dokumentation før en evt ret kræver det (og så spilde sin og andres tid til den tid) men det er da lovligt ikke at medvirke til en hurtig afklaring.

Det er jo ikke inkassofirmaet der skal undersøge OM der er betalt, det er den der overdrager sagen til inkassofirmaet, og viser det sig, at der er betalt, eller er en berettiget tvist, så vil den der har sendt sagen til inkassofirmaet, ofte få en regning af inkassofirmaet, som del af deres aftale om kun at overdrage sager til inkasso, som er utvistede og forfaldne.

Om man vil spilde egen og andres tid, må man jo selv afgøre i sin ophidselse. (min erfaring er så, at det faktisk ofte er tale om man tror der er betalt, eller der er andre forhold som gør sig gældende, men det er en anden sag)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)