Hej, jeg har fået tilbudttet at være med i en web-shop, der har følgende forretningsmodel: Vi laver webshoppen, og fabrikken der laver varen, sender den til min slutkunde, selvfølgelig for et vist beløb. Vi sælger varen for ca. 10% under den pris en traditionel butik kan sælge den for. Varen er en mærkevare, og slutkunderne kan derfor gå i en hvilken som helst butik, finde modellen og købe den via min webshop. Mit spørgsmål er så: Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig i forhold til forrentingsmodellen? Er der nogle forhold jeg ikke ser, men som garvede handelsfolk som jer ser? OG HVEM FÅR JEG PÅ NAKKEN?
|
Hej
I bør især undersøge hvordan i står hvis kunden nægter modtagelse af forsendelsen, de fortryder inden for de 14 dage, eller varen bliver defekt inden for de første 2 år. I hvilket omfang tager leverandøren risikoen for dette?
Hvis varrene iøvrigt er importeret lovligt til EU, er det en fuld lovlig model, men det kan da godt være at en evt. dansk distributør ikke bliver så begejstret sammen med de etablerede forretninger.
Konceptet hedder iøvrigt "dropshipping"
Mvh Jesper