Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVem får jeg på nakken?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har fået tilbudttet at være med i en web-shop, der har følgende  forretningsmodel:

Vi laver webshoppen, og fabrikken der laver varen, sender den til min slutkunde, selvfølgelig for et vist beløb.

Vi sælger varen for ca. 10% under den pris en traditionel butik kan sælge den for.  

Varen er en mærkevare, og slutkunderne kan derfor gå i en hvilken som helst butik, finde modellen og købe den via min webshop.

Mit spørgsmål er så: Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig i forhold til forrentingsmodellen?

Er der nogle forhold jeg ikke ser, men som  garvede handelsfolk som jer ser?

OG HVEM FÅR JEG PÅ NAKKEN?

Mvh. Eva Maria Knudsen

www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:43

Hej

I bør især undersøge hvordan i står hvis kunden nægter modtagelse af forsendelsen, de fortryder inden for de 14 dage, eller varen bliver defekt inden for de første 2 år. I hvilket omfang tager leverandøren risikoen for dette?

Hvis varrene iøvrigt er importeret lovligt til EU, er det en fuld lovlig model, men det kan da godt være at en evt. dansk distributør ikke bliver så begejstret sammen med de etablerede forretninger.

Konceptet hedder iøvrigt "dropshipping

Mvh Jesper

Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 13:55

Hej Jesper,

tak for hjælpen, jeg kom videre med en masse research på den rette betegnelse.

Mvh. Eva Maria Knudsen

www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:27

Vi har de fleste af vores varer på lager, men fra 1 fabrik får vi det leveret direkte fra fabrikken..
Det har den ulempe, at fabrikken ikke altid sætter samme ting i højsædet som os, fx går vi meget højt op i at alle ordrer skal afsendes så hurtigt som muligt, gerne samme dag, da folk som regel først bestiller emballage når de står og mangler det... Og denne fabrik går ikke så højt op i det som os, desværre.
Der er også andre ting små ting, som de bruger fx gls til levering og vi bruger postdanmark, hvilket gør at hvis kunder bestiller fra vores lager og fabrikkens, kommer det måske samme dag med to forskellige speditører.. hvis en pakke bliver væk, kan vi ikke lige gå ind og spore den, men skal først gennem fabrikken, som går til gls, tilbage til os og os til kunden... det er mange led. De er heller ikke gode til at informere, hvis en varer fx er i restordre.

På plussiden giver det os mulighed for at sige, at disse produkter behøver vi ikke tjene helt det samme på som andre, for vi har ikke spild på dem, ingen risiko for at stå med ukorrante varer osv. Det giver os også mulighed for at have mange flere størrelser/farver på hjemmesiden, og på disse produkter har vi meget stort udvalg, nok 10 gange større end vi ellers kunne have haft.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)