Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag - Zoneterapeut - på vask af lagner og håndklæder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hørning
Tilmeldt 16. Sep 18
Indlæg ialt: 22
Fra  L. G. BOGFØRINGSSERVICE Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattefradrag:

Jeg har en kunde - zoneterapeut - som vil høre om hun kan få fradrag for vask af håndklæder og lagner, vand, sæbe og strøm til vask.

Hun spørger også om hun løbende skal bogføre vask (hun har regnet sig frem til 2 gange vask pr. uge) eller det skal med på skatteopgørelsen som en samlet udgift? Hvis den skal, ved I så under hvilket punkt i selvangivelsen/oplysningsskemaet hun skal føre dem?

Jeg mener selv at det skal ske årligt et samlet beløb. Hvis hun bogfører månedligt får hun ingen fradrag, så indgår det jo bare i den daglige drift.

MvH

Lene Grønbæk

LG Bogføringsservice

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle hun ikke få fradrag ved at bogføre det løbende? Der er jo ingen forskel om hun det bogføres som en årlig postering eller 12 løbende. Det behandles som en almindelig udgift i regnskabet, der nedbringer det beløb som kommer til beskatning.

Det er en udgift uden moms men hun kan overveje at købe sæbe og skyllemiddel ind via virksomheden og så afløfte moms af dette.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget kan hun trække fra pr vask ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der kan trækkes fra er de faktiske udgifter. Man skal derfor beregne hvor stort et el- og vandforbrug, der går til hver vask. Dertil hvor meget sæbe, skyllemiddel mv. der bruges per vask. Det beløb ganges op med antal vask.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene Grønbæk:

Skattefradrag:

Jeg har en kunde - zoneterapeut - som vil høre om hun kan få fradrag for vask af håndklæder og lagner, vand, sæbe og strøm til vask.

Hun spørger også om hun løbende skal bogføre vask (hun har regnet sig frem til 2 gange vask pr. uge) eller det skal med på skatteopgørelsen som en samlet udgift? Hvis den skal, ved I så under hvilket punkt i selvangivelsen/oplysningsskemaet hun skal føre dem?

Jeg mener selv at det skal ske årligt et samlet beløb. Hvis hun bogfører månedligt får hun ingen fradrag, så indgår det jo bare i den daglige drift.

MvH

Lene Grønbæk

LG Bogføringsservice

Der er ikke en facitliste med mindre hun vasker præcis det tøj for sig selv eksternt.

Vasker hun hjemme, så er det svært, men der er en liste over standard forbrug i privat husholding og overstiger ens forbrug det- så kan man få fradrag for overskridelsen - af varer og strøm osv - men jeg tror ikke det hjælper hende

Det er ikke spor let at fastsætte - men hun kan jo skønne og tage som udgift - som kan forkastes let - men bedst måske- lad vaske eksternt og træk fra og få måske noteret, at det alene er netop de typer stof - eller brug statens takst som overskridelse

Det med at lige vaske nogle håndklæder som man jo selv helt frit vurderer hvor mange og hvor meget og hvor tit og så trække fra - strøm - hvordan sandsyliggør man det? Netop derfor der findes en liste fra skat over standard forbrug i familie under forskellgie forhold - og alt over det kan man så trække fra hvis firmaet trækker på resourcer https://www.tax.dk/jv/cc/C_C_2_1_4_2.htm 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit link dækker tilfælde hvor en selvstændig trækker på virksomhedens ressourcer (udtagning og brug). Her er det omvendt og vask er vel ikke omfattet?

Faktisk udgift er vel reelt ikke svært at beregne. Strøm- og vandforbrug fremgår af de fleste manualer. Antal vask kan sandsynliggøres via antal klienter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Dit link dækker tilfælde hvor en selvstændig trækker på virksomhedens ressourcer (udtagning og brug). Her er det omvendt og vask er vel ikke omfattet?

jo da - bare scroll dernedaf - strøm f.eks i høj grad med-  for parcelhus - lejlighed osv delt i til forbrug og opvarmning osv - vandforbrug per person 103 liter - og længere oppe rengøringsmidler/vask osv

Den er netop til det som er svært at opgøre og som ejer jo i princip helt selv kan sætte - der vil skat ofte se OM forbruget viser sig over et standard ved en kontrol så jo - det er en absolut brugt liste

Andre måder KAN bruges men også let forkastes men - alt kan godkendes hvis det virker sandsynligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Standardsatserne er jo ikke særligt attraktive at bruge i dette tilfælde (og er jo også kun vejledende). De har som nævnt deres berettigelse når det er den private brug af virksomhedens ressource der skal beskattes. I forhold til 2 ugentlige vask står de i misforhold Standard satserne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Standardsatserne er jo ikke særligt attraktive at bruge i dette tilfælde (og er jo også kun vejledende). De har som nævnt deres berettigelse når det er den private brug af virksomhedens ressource der skal beskattes. I forhold til 2 ugentlige vask står de i misforhold Standard satserne.

Nej de har OGSÅ deres værdi når det skal beregner om firma i hjemmet medfører ikke klart dokumenterbare omkostninger - til f.eks merforbrug af strøm, varme osv. Virksomhedens forbrug af de private omkostninger. Har man i lejlighed med 2 beboere strøm forbrug der overstiger standarden og kan vise man bruger privat strøm til firmaet, så har man fradrag for det som overstiger standarden for privat . Jeg har i alle fald set revisorer bruge den den vej??

Jeg går ud fra det er virksomhed i hjemmet så virksomheden trækker strøm og vaskemiddel fra det private

Det er langt fra sikkert det kan bruges til noget her - afhænger af om strøm og rengøringsmidler ligger over standarderne - jeg har hele tiden skrevet de sikkert ikke hjælper det store - og så man man jo prøve at anskueliggøre hvor mange vaske de klienter giver osv  det vil altid være noget der kan diskuteres - hvor meget fyldes, vasket eget med osv. Ofte før man jo ingen kontrol og så er den jo fjong-  men gør man  så KAN der være spørgsmål no doubt - netop fordi det er så let at blande med det private

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det er energistyrelsen som for et par år siden havde fokus på beregning af hvad vask kostede afhængigt af vaskemaskine. Mener at det gennemsnitlige vandforbrug per vask er 44 liter. Og gennemsnitsprisen per vask var cirka 2 kr.

Men igen rimelig simpel beregning at se på hvad vaskemaskinen bruger af vand og strøm per. vask.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)