Jeg står for opstarten af vores CRM system i den virksomhed jeg er ansat. Vi har fået en lidt blød start grundet en del udfordringer med den udbyder vi valgte. Men nu er vi igang og skal have opsat nogle regler/retningslinier for hvordan ansatte skal bruges i det daglige så vi får fuldt udbytte af systemet.
Min plan er at opsætte måske 10 regler og så bygge lidt på over tid. Er der nogle der har lidt forslag eller måske har lavet lign. tidligere.
Først og fremmest skal I fastlægge hvad et CRM system skal være for jer. Er der MANAGEMENT der er det vigtige, er det at HJÆLPE salg og markedsføring, er det organisering.....
Hvis det er salg, markedsføring, support's interaktion med kunder der er vigtigst så skal I satse på at udgående/indgående mail og telefonkorrespondance er utrolig let. 90% af al værdi i et CRM system er overblik over interaktionen med kunder, og det fungerer kun hvis det gavner den person der skal lægge informationen ind.
Det er et helvede at bruge sin og sælgeres tid på at sikre at CRM systemer er opdateret, fordi man vil MANAGE...
Hvis Bent ringer til Jørgen hos firma XXX og de taler om ventilstyring... så skal det være naturligt for Bent at tage sine noter i CRM systemet, skrevet på en lap som du loader op med et billede fra telefonen... så Ulla også ved det når hun tale med Jørgen