Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms eller ikke moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lejet et lokale ved et firma. På den første faktura står: Beløbet er inkl. moms. Men momsbeløbet er ikke anført på faktura.

Jeg gjorde opmærksom på dette og fik at vide: "firmaet er ikke momsregistreret". Jeg checkede CVR.NR og her er anført, at selskabet er momsregistreret. Og ud fra det jeg kan regne ud i den afdeling jeg er i, så kommer de langt over kr. 50.000,00 om året.

Hvad skal jeg gøre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02

Udlejning af fast ejendom er som udgangspunkt er fritaget for moms. Ønsker firmaet at lægge moms på kræver det en særskilt registrering hos SKAT. Med andre ord du kan ved opslag i momsregistret ikke umiddelbart se om de er momsregistreret eller ej i forhold til udlejning af fast ejendom.

Hvis de siger nej så må det rigtige være at bede om en faktura uden angivelse af moms, herunder om det er inkl.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 18:43

Tak for dit svar Lier

Lier:
Udlejning af fast ejendom er som udgangspunkt er fritaget for moms.

Har haft lejet noget i samme koncept, hvor der var beløb + moms = xxxx

Jeg har nu checket igen og CVR. NR. er momsregistreret, så må Binavn også være det?

Så hvem hænger på momsen i tilfælde af kontrol?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14

Udlejer må - for hvert samlede lejemål selv bestemme om det skal være momset leje eller uden moms - ofte ud fra at private lejemål laves uden moms mens erhverv ofte er med moms
Vælger udlejer for et lejemål uden moms, har denne ikke momsfradrag for de tilsvarende udgiver.

Det er em type fritvalgtordning for ejendommen med alt jeg ved

Du må afklare med dem om det er med moms eller ikke - og hvis med- bede om en kontrakt/faktura med moms angivet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 09:04

Cookie - John Hannover:
Du må afklare med dem om det er med moms eller ikke - og hvis med- bede om en kontrakt/faktura med moms angivet

Super tak for svarene. Det var også mere for at det skal være korrekt, jeg spurgte. Så der ikke kommer en kæmpe efterregning.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)