Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt kommer jeg med 500.000 ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/9/2006 9:40:37 AM Forfatter: bank
Så overskriften ville istedet være ... ideer søges eller sådan noget i den stil

Faktisk er der en meget overskuelig tilgang til brainstorm og idéudvikling i min bog, Projekthæftet. Den tager godt nok udgangspunkt i landdistriktsprojekter, men vejen frem minder meget om virksomhedsudvikling.
- og så fås den med AMINORABAT!!!!

mvh Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:50

Jeg har en god kammerat som jeg lærte at kende i min studietid. Mens vi studerede havde vi store planer om at starte egen virksomhed. Nogle år efter studietiden besluttede vi os for at ville starte et fælles iværksættereventyr, som vi ville starte op i fritiden ved siden af vore jobs.

Vi var i princippet ligeglade med hvad vi skulle lave/producere/tilbyde, da vi ikke på forhånd havde en god ide. Vi holdte mange brainstorm-lørdage hvor ideerne fløj om ørene på os, og den ene revolutionerende ide efter den anden blev født. Flere af ideerne blev prøvet af (vi er begge programmører), men efter kort tid faldt vi tilbage på brainstorming fordi ideen egentlig ikke interesserede os - det var blot den bedste vi havde på det tidspunkt hvor vi gik igang med at prøve den af. Jeg tror at vi prøvede 20 ideer af, og fælles for dem var, at det ikke var noget vi brændte for, og at ingen af dem blev til noget. Til sidst droppede vi tanken om et fælles iværksættereventyr.

Hvad er moralen ved denne lille historie? Jo, jeg mener at det kan være svært bare at sætte sig ned og brainstorme, tage den bedste ide som nu måtte komme, og så basere en virksomhed på det. Hans plejer tit at skrive om sin mavefornemmelse - og han har jo ret. Det skal føles rigtigt i maven når man kaster sig ud i noget. Det er ikke nok at de fysiske rammer er til stede, det er kun halvvejen.

Find ud af hvad du er god/bedst til, og hvad du virkelig har lyst til at arbejde med. Lav så en grundig forretningsplan. Det lyder kedeligt og overflødigt, men det er det ikke! Især hvis du ikke er 100% afklaret med hvad du vil. Ved at skrive en forretningsplan tvinger du dig selv til at tænke hele vejen rundt om projektet. Vis forretningsplanen til din lokale erhvervschef og få den vurderet. Det er ganske gratis, og hvis erhvervschefen er bare nogenlunde fornuftig, vil han kunne give dig meget sparring.

mvh Carsten
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:55
Dato: 3/9/2006 9:47:57 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Faktisk er der en meget overskuelig tilgang til brainstorm og idéudvikling i min bog, Projekthæftet. Den tager godt nok udgangspunkt i landdistriktsprojekter, men vejen frem minder meget om virksomhedsudvikling.
- og så fås den med AMINORABAT!!!!

Jeg modtog to stk. af Projekthæftet i går (en til mig selv, og en jeg forærer til en forening jeg er involveret i). Jeg har kun lige bladret den igennem, men jeg vil læse den grundigt i weekenden. Til den ydmyge pris er den ihvertfald anbefalelsesværdig - jeg kan især godt lide tjeklisterne!

En god start for en der overvejer at blive selvstændig

mvh Carsten
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:26

Hej Carsten

Tak for dit svar, det er lærerigt at læse ... havde nemlig gået med samme tanke, at ideerne måske ville komme hvis jeg bare sprang ud i det ... en anden tanke jeg havde var, at købe mig en mindre butik, for på den måde hands on at lære omkring regnskaber etc. dvs. det kunne være tøj, sko eller dagligvarer. Men jeg er sikker på i har ret når i skriver det skal være noget man brænder for ... nu lyder det som om jeg slet ikke har nogle interesser ... men som projektleder har jeg blot været så vandt til at kunden havde ideen og jeg havde evnerne til at føre den igennem, mit fokus har været på processen og i at få ideen ud af kunden og omformuleret til en kravspec (det kan vel næsten sammenlignes med en forretningsplan) ... det er lidt nyt selv at skulle føde ideen
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:40
En ting man næsten kan sige med 100% sikkerhed du har nogle penge liggende hvis du sælger og har friværdi tilovers, hvis du genkøber
hus/lejlighed.

Og nu kommer mine skarpe skud som fik mig til at se lampen lyse (den røde) du skriver pusle med et eller andet..

til det vil jeg sige nyd penge mens du har dem, for hvis man "pusler" som iværksætter har jeg og andre dine penge inden længe

og du har ingen, og måske får du en arbejdstjans i køkknet hjemme med dårlig stemning - Enten arbejder man igennem JEG SKREV IGENNEM seriøst/kvalitet på "dit område hvad det nu blir" og jeg forudsætter du vinder på dit område og det gælder seriøst regnskab. salg o.s.v.

Og jeg håber du ikke kommer tilbage og læser mit indlæg ! efter du har tabt dine penge som du forhåbenligt har i skrivende stund !

Vi er mange der godt kan bruge dine 500.000 bare så du ved det...og der er mange der har glemt hvor de kommer fra når de har dem - lær det, mens du har mulighederne.

Jeg syntes det personligt er trist at læse/se nogle der i god iderig aura satser alt ..og taber...... sats 150.000 sæt pengene på tabs kontonen allerede indrøm de kan gå eller også flyver din ide igennem, når grænsen er nået til de 150.000 slå bremsen i stop op og
fortag en ny vurdering skal der satses yderligere 50.000 brænder ideen - gør det - men gør det af 100% lyst  - nød skal nok komme.

Held og lykke med dit prokjekt...GO for it. sæt i gear ...

Frigear er det nok af !! *ler

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 11:28
Dato: 3/10/2006 10:40:09 AM Forfatter: pcbond
En ting man næsten kan sige med 100% sikkerhed du har nogle penge liggende hvis du sælger og har friværdi tilovers, hvis du genkøber
hus/lejlighed.

Og nu kommer mine skarpe skud som fik mig til at se lampen lyse (den røde) du skriver pusle med et eller andet..

til det vil jeg sige nyd penge mens du har dem, for hvis man ''pusler'' som iværksætter har jeg og andre dine penge inden længe

og du har ingen, og måske får du en arbejdstjans i køkknet hjemme med dårlig stemning - Enten arbejder man igennem JEG SKREV IGENNEM seriøst/kvalitet på ''dit område hvad det nu blir'' og jeg forudsætter du vinder på dit område og det gælder seriøst regnskab. salg o.s.v.

Og jeg håber du ikke kommer tilbage og læser mit indlæg ! efter du har tabt dine penge som du forhåbenligt har i skrivende stund !

Vi er mange der godt kan bruge dine 500.000 bare så du ved det...og der er mange der har glemt hvor de kommer fra når de har dem - lær det, mens du har mulighederne.

Jeg syntes det personligt er trist at læse/se nogle der i god iderig aura satser alt ..og taber...... sats 150.000 sæt pengene på tabs kontonen allerede indrøm de kan gå eller også flyver din ide igennem, når grænsen er nået til de 150.000 slå bremsen i stop op og
fortag en ny vurdering skal der satses yderligere 50.000 brænder ideen - gør det - men gør det af 100% lyst  - nød skal nok komme.
Held og lykke med dit prokjekt...GO for it. sæt i gear ...
Frigear er det nok af !! *ler

pcbond >> Jeg er sikker på du har en rigtig god pointe... Hvis jeg altså kunne forstå et ord af dit svar Hvad er dit budskab?
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:55

Man  (jeg gør ikke) pusler  med 500.000 kr.

Jeg læste budskabet....som noget i retning  "tag selv" for dem der ville ha pengene

"pas nu på" !

Mer var der ikke i det !

Ikke for at støde nogen men naivitet er ikke nogen mangel varer  "viden er ofte dyrt købt"
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:50

det der afgør "hvor langt" du kommer er i høj grad afhængig af branchevalg. Hvis du vil starte et forsikringsselskab op - så kommer du ingen vegne. Hvis du købe en pølsevogn - så kommer du langt.

Som udgangspunkt er 500.000 i egenkapital et rigtigt godt grundlag for at starte en virksomhed - men find ud af hvad du vil fremfor at stirre dig blind på et tal.

Alt afhængigt af branche, forretningsplan, sikkerhedsstillelse, banker, kreditgivere osv. kan du nok lave et selskab med en balance på ca. 3-4.000.000 med denne egenkapital.

Penge er i sig selv bare ikke noget udgangspunkt for at starte en virksomhed. Hvis du er helt blank så køb i stedet nogle værdipapirer eller en investeringsejendom med noget gearet kapital.

JH

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:32

Forestil dig du får en fed ide om at sælge rottekød i bunkevis. ´Fedt nok, du tjener nogen penge og alt er godt....så går der 2 år....3år......4 år......... er du så ikke træt af rotter!!! de hænger dig ud af halsen!

Derfor... opstart noget der har din interesse, noget du brænder for, opstart dine drømme..

Mvh
IK

Blogger & Tekstforfatter

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:09
Man kunne vel også tænke sig at man tog en drejning på livet. Der jo mange som ikke kunne tænke sig at arbejde med det samme resten af livet. Så har man jo økonomien i orden til at lave en kovending og starte et gartnerri op, en swingerclub, en bil forhandler, thai pige alfons eller hvad det nu kunne være.

Så engang et program med en som lejede fly ud på en ø i det indiske ocean, det var bare en chance han tog, han nød livet i dag.

Så sådan en chance tror jeg mange gør sig :)
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)