Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt kommer jeg med 500.000 ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige fået lejligheden vurderet, det viser sig der kan trækkes ca. (min) 500.000 til side ... det er jo lækkert nok. Samtidig har konen og undertegnede snakket om at flytte lidt væk fra Kbh og pusle med noget selvstændigt. Spørgsmålet er bare hvor langt man kan komme for de penge? Konen er Pædagog, jeg har lidt blandet udd. efter mat. gym. primært omkring organisation, ledelse og projektledelse og har de sidste 5 år arbejdet som projektleder. Både på IT området, marketing, kundeservice, webløsninger, Partner Relations etc. alt sammen i en stor finansiel virksomhed. Det kunne være sjov med tiden at udnytte noget af energien til at komme en selv til gode ... spørgsmålet er bare, med hvad? og hvor langt kan jeg komme med den start kapital ... grunden til jeg ikke lige kan slå mig fast på branche etc. er at jeg selv syntes jeg favner ret bredt, det er ikke sådan jeg er 100% fokuseret på det lige skal være det ene eller andet ... sagt på en anden måde, jeg er generalist.

Så har jeg så "krænget" sjælen ud omkring mine drømme, håber på nogle gode svar ;-)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:06
Jeg syntes at du vender spørgsmålet helt på hovedet.

Find ud af hvad du vil, lav en budget, og se så derefter hvor langt budgettet rækker.

Hvis udgangspunktet er de 500.000 og ikke ideen, er jeg bange for at de bliver en hvilepude for dig, og at du kommer til at mangle fokus. Desuden afhænger det jo samtidigt totalt af branchen. Er det fx en produktionsvirksomhed der skal have maskiner kommer du ikke langt med 500.000. Er det derimod et konsulentfirma inden for projektledese kommer du jo nærmest uendeligt langt.

Bortset fra det.... Kanon for dig at du har 500.000 som udgangspunkt, uden kassekredit mm

Held og lykke med dit projekt
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:11

Fordi at du har en friværdi på 500.000 kroner, betyder det jo ikke at banken/realkredit vil låne dig pengene...

Det er jo kun nogle penge, du har har, hvis banken/realkredit stoler så meget på dig og din ide at de vil låne dig pengene...
Tilmeldt 9. Nov 05
Skrevet kl. 09:20

Hvad skal jeg bruge dit svar til Brian?

Jeg vil give ret i at mit spørgsmål er vendt på hovedet. Det var blot for at starte et sted :-) Hovedsagen er blot at jeg nettop ikke lige står med ideen, men med alt andet ... overskriften skulle måske have været ... hvordan får jeg ideen :-)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:21

161290,32 km til statens takst for kørsel i egene bil.

Måske et lidt underligt svar, men det giver lige så megen mening som spørgsmålet.
Hvis du laver en konsulentvirksomhed, hvor du skal sælge din egen viden, viljeg foreslå dig at bruge din halve mil. som en slags gratis kassekredit. Lån lidt af dem, når der er behov for det, og betal tilbage, når der er råd til det. Det er jo vigtigt, at din virksomhed kan bære sig selv økonomisk.

Jeg synes, du skal starte med at afklare dine interesser. Derefter må du finde ud af, om du tror nogen vil betale for det, du kan levere. Ud fra dette beslutter du dig for nogle ydelser, som du vil satse på. Så kommer hele baduljen med forretningsplan osv. I forretningsplanen skal du bl.a. afklare, hvordan du vil finansiere din virkskomhed - og først her kommer dine egne penge ind i billedet.

Din første opgave er at fokusere.
Spørg enedlig løs herinde undervejs i processen.

mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:27

Dato: 3/9/2006 9:10:38 AM Forfatter: Briian

Fordi at du har en friværdi på 500.000 kroner, betyder det jo ikke at banken/realkredit vil låne dig pengene...Det er jo kun nogle penge, du har har, hvis banken/realkredit stoler så meget på dig og din ide at de vil låne dig pengene...

Altså, hvis manden sælger sin lejlighed i byen for x+500.000 kr. og køber et lille hus på prærien for x kr. Så står han altså med 500.000 små hullede nikkelstykker i hånden. Dem kan han bruge lige nøjagtig så tosset, som han vil uanset, hvad banken siger.

mvh Hans
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 09:31
Dato: 3/9/2006 9:20:14 AM Forfatter: bank

Hvad skal jeg bruge dit svar til Brian?

Jeg vil give ret i at mit spørgsmål er vendt på hovedet. Det var blot for at starte et sted :-) Hovedsagen er blot at jeg nettop ikke lige står med ideen, men med alt andet ... overskriften skulle måske have været ... hvordan får jeg ideen :-)

Jeg opfattede det, som at du ville låne i din friværdi... og så skal du have banken med på ideen!

Hvis du sælger lejligheden og får de 500.000 kroner i hånden, så er det jo en anden snak!

Med hensyn til at finde ideen, ville jeg kigge på:
Hvad har du arbejdet med i dit liv? hvor ligger dine kernekompetencer?

/Brian
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:36
Det er et interessant spørgsmål du rejser; "Hvor langt kommer jeg med 500.000,-" - og der ligeså mange svar som der er debattører på Amino.dk.
Hvis du eks. engagerede dig indenfor mit felt, ville de 500.000,- ikke være afgørende, idet investeringen i sig selv ikke er afgørende for succes eller fremgang - omvendt så vil 500.000,- jo være en god buffer, hvis du vælger at åbne en online butik med et unikt produkt; selvom du kan få færdige shop løsninger, som ikke er særligt omkostningstunge, vil du alligevel have en del penge du kan bruge på eks. søgemaskine-optimering, således at dine nye kunder kan finde dig.

Det kan jo også være de 500.000,- kan puttes i en eller anden form for fysisk butik; veldrevet nærbutikker ligger omkring det pris-leje for goodwill, varelager etc.

Men prøv evt. at bruge en formiddag - over en kop kaffe - på en café - og så kør en brainstorm på forretningsområder - og så evt. kaste spørgsmålet tilbage i Amino, så kan vi jo kigge på hvor langt de 500 kilo vil række.

MVH
Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 9. Nov 05
Skrevet kl. 09:41
Det var det jeg mente, vi snakker cash 500.000 til at bruge til et eller andet, og snakker vi banken ind i det, tror jeg også de er lidt mere venligt stillede når jeg selv har lidt indskud ;-)

MEN lad økonomien ligge, jeg har forgæves forsøgt at ændre overskriften, men uden held. Jeg kan forstå at økonomien er sekundær, penge er ikke alt og ideen skal der til. Som jeg ser det er det det hovedet på sømmet der jeg skal starte ... altså med at finde ideen. 

Så overskriften ville istedet være ... ideer søges eller sådan noget i den stil tak for sparring, det er første gang jeg opretter indlæg, er overrasket over hvor hurtigt der kommer svar.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 09:47

Det giver dig ihvertfald en masse gode muligheder.

Det kommer meget an på, hvad du tidligere har arbejdet med og hvad du har lyst til at arbejde med...
For det giver dig mulighederne for at købe dig ind i en eksisterende virksomhed (evt. generationsskifte), starte op med ansatte fra starten, større varelager/udvalg og lignende!
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)