Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms dilemma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Smartetilbud.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

jeg har et spørgsmål til hvordan man skal forholde sig og om det er lovligt med hensyn til moms, told osv.

Et selskab som ligger i Schweiz “ikke EU” som sælger varer på nettet til EU lande, men varerne bliver sendt fra EU og ikke Schweiz. 

Da der ligger en handels aftale i EU omkring at der ikke skal betales import told mellem EU lande, men da selskabet ligger i Schweiz syntes jeg den er lidt tricky ? 

Hjælp gerne med svar. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Hvad er dit spørgsmål?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

Der er tale om import hvis varen kommer fra CH eller andre områder uden for EU til et EU lager. køres varen over grænsen fra CH til EU er der tale om export med de gældende eksportregler for den type vare fra CH til EU 
Der er ikke tale om eksport eller told hvis varen sendes fra et EU lager til en EU kunde uanset hvor selskabet ligger - fortoldning skal alt andet lig ske inden varen ligger på lager (og springer forbi regler om toldlager osv som jeg ikke tror er relevant)

Moms er mere tricky men formentlig vil du skulle momsregistreres i det EU land lager ligger  da du jo ikke B2C må levere momsfrit fra EU til EU privatkunde (eller uden reverse charge B2B)

vh John Hannover

Tilmeldt 29. Nov 13
Fra  Smartetilbud.dk Skrevet kl. 09:15

Hej John,

tusinde tak for dit meget brug bare svar. Som du selv nævner med hensyn til moms er den lidt tricky. 

Selskabet i CH køber varen af leverandøren i EU B2B dette er dropshipping. Leverandøren sender direkte videre til kunden. Varerne har hele tiden været i EU og forbliver i EU så import told er ikke gældende efter min overbevisning. Men hvordan med moms :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47

Jeg kan nok ikke her overskue det - der er ikke told det er korrekt  - moms kan jeg ikke lige overskue. Det kan næppe være sådan at en tysk kunde får leveret fra et tysk lager når denne køber varen  uden at skulle betale moms - så ville man jo i hele EU kunne undgå moms selv om varen blev sendt fra EU - men omvendt vil der vel normalt ikke skulle CH moms på hvis I sender varer til EU (Kender ikke CH regler men udgår fra det er som USA og andre ikke EU lande) Det er muligt I SKAL registreres for moms i det land jeres lager ligger, og fakturere derfra - men vent på andre 

vh John H

Tilmeldt 29. Nov 13
Fra  Smartetilbud.dk Skrevet kl. 10:59

Ja kan godt se hvor du vil hen, dog er det ikke vores lager eller vores varer da det er dropshipping, så vi køber først varerne når kunden bestiller og leverandør sender direkte til kunden Fra det EU land leverandør ligger i. Dog ligger selskabet kunden køber fra i CH. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03

Hvis I fakturer kunden så er det vel jeres varer - Ellers er det  lager stedet i Tyskland der ejer varen og så skal du fakturere med tysk moms når de har varen på lager og sender til kunden

Kunden kan helt sikkert ikke modtage momsfrit blot ved at varen lagerrføres i Tyskland f,eks og derfor er I nok ude i, at skulle momsregistrere en virksomhed i lagerlandet og så fakturere der fra - da jeg ikke kan se I kan fakturere med CH moms til EU kunder.

Meget afhænger vel af hvordan varen kommer fra feks Kina til lager i feks Tyskland. Her skal varen vel gemmem told og belastes med told og tysk moms bogføres i importmoms og samme under købsmoms. Det forudsætter jo at tyskeren (EU landet) bruger varen til momsmæssigt aktivitet.

Jegg tror jeres omvej vil kræve i er momsregistreret i laggerelandt og fakturerer derfra

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12881
Skrevet kl. 13:15

Ud fra det du skriver er jeg helt enig med John om at i skal opkræve tysk moms, ergo skal i være moms reg. i Tyskland.  Hvad siger jeres leverandør, de bliver jo nødt til at opkræve tysk moms overfor jer, da varen ikke forlader EU. 

Jeg vil anbefale at du kontakter en ekspert på området -  prøv Singding / Jensen Toldadvokater  www.told.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)