Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører man flere daglige aktiehandler? (DAYTRADING)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Hvis man daytrader og gør vil gøre det gennem selskab. Hvordan skal det så bogføres.

1. kan man nøjes med at tage et excel ark af alle handler ud årligt, og bogfører dette? (gevinst / tab)

2. Skal hver handle bogføres?

Håber i kan hjælpe

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I et selskab med et væsentligt antal transaktioner, så vil det være på kant med bogføringsloven blot at bogføre årligt. Dine bogføringsbilag skal også have et indhold som er til at gennemskue.

Foruden køb og salg vil der med stor sandsynlighed også optræde udbytter (og udbytteskatter) samt lidt gebyrer. Udbytterne skal der holdes særligt styr så udenlandsk indeholdt udbytteskat efter bestemte regler kan modregnes i den danske skat.

Yderligere er der et naturligt ønske/behov om at kunne afstemme kontant-bevægelser med bogførte bilag, og der er ofte en ekstra element af kompleksitet med kontante indestående i forskellige valutaer.

Jeg vil ikke udelukke at du kan nå frem til det korrekte resultat uden bogføring af hver handel, men jeg (og andre jeg kender) bogfører netop hver enkelt handel. Vi er ikke egentlige daytraders, men handler aktivt. Bogføringen er heldigvis ret automatisk med indlæsning af transaktionsfiler fra bank/handelsplatform.

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen. 

Tak for at du tager dig tid til at svare.

Der ingen udbytte.

Der handles kun CFD'er

Kontoen er single currency. Så alt bliver handlet i kroner.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)