Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en forretningside i tankerne som jeg er rimelig sikker på bliver en succes men jeg er nødt til at låne 500k. Er der nogle "attraktive" lån til nye iværksættere? Jeg ved der i mange lande er nogle goder for iværksættere netop for at få flere igang. Men har vi også det her i Danmark?
Mvh Louise

Tilmeldt 28. Jul 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Louise. Min første indskydelse er: lad være! Ideer betyder desværre sjældent det store - det er selve udførslen der gør at en forretning bliver til en succes.

Bare et lille godt råd, og håber ikke det blev opfattet for negativt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for omtanken! Jeg tager der ikke negativt :-) men jeg står stadig fast på min idé som jeg vil udføre så snart jeg kan komme til det. Jeg har selv opsparet 250k men skal bruge 850k i alt. Mit spørgsmål gik på om vi i DK har en form for lån til nye iværksættere som er mere 'attraktive' da jeg ved det findes i andre lande netop for at få flere til at starte op. Ellers må jeg i banken med min forretningsplan! :)
Mvh. Louise

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Jeg har valgt ikke at gå i dybden med min forretningsplan/idé da jeg ikke ønsker at andre starter det samme op. Meeeen jeg kan sige så meget at det ikke er en webshop :-)
God aften. Mvh Louise

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har Vækstfonden

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Vi har Vækstfonden

Vækstfonden er IKKE attraktive lån for iværksættere. Det er kaution, hvilket betyder at du kan låne - eller låne mere i banken, men det er en forsikringspræmie der kommer oven i din rente, og det tillader dig at gå ned med større beløb end du ellers kunne skaffe.

Som andre har sagt her, så vær sikker på at checke dine forudsætninger for Danmark har ikke en særlig imponerende overlevelsesrate på nye virksomheder, den nuværende regering vil sætte OECDs højeste skatten på en eventuel indtjening fra anparter op og der er ca 75% chance for at du som selvstændig tjener mindre end en dansk gennemsnitsløn.

Held og lykke med projektet. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Har du lavet en forretningsplan så du får din ide ned på papir?

Har du nogen som du kan sparre med (Og ikke venner og familie)

Jeg vil også tage et kig på innobooster det er i hvert fald en god mulighed.


Med venlig hilsen
Mathias

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

På så tidligt et stadie kan Vækstfonden ikke hjælpe dig. Et startlån for eksempel kræver som regel, at du har et produkt og de første par kunder. Jeg er iøvrigt uenig i ovenstående indlæg omkring, at Vækstfonden ikke er attraktivt for iværksættere, men lad os ikke tage diskussionen her, da den ikke er relevant for trådstarter.

InnoBooster kræver, at projektet er ret videnstungt og innovativt. 

Det lyder heller ikke lovende, at du ikke vil dele din ide, fordi du er bange for, at andre vil stjæle den. Helt fordomsfuld lyder det nemt at imitere og derfor ikke særligt videnstungt/innovativ.

Hvis du vil have et par råd med på vejen eller høre mere om nogle af dine muligheder, så skal du være velkommen til at skrive til mig her privat. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)