Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO / håndtering af Google cache ved skift til ny webshop?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Udover brugervenligheden mht. 404, så har jeg altså svært ved at se problemet i at give Google en ny sitemap og bede om at få siderne indekseret. Jeg godt at der ikke er 1-til-1 sammenhæng, men det beder jeg jo heller ikke om. Vi snakker kun Google rank nu og ikke brugervenlighed, det er jo kun en overgang, det er et problem.
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ligegyldigt om du kan se problemet eller i enig i om det er en god idé / hvad din holdning er.

Det faktuelle er at hvis du har dinurl.dk/filnavn1.html indexeret i google og i dit nye system er url'en dinurl.dk/filnavn2.html så vil google ikke overføre nogen som helst værdi fra dinurl.dk/filnavn1.html til den nye. Altså svare det til at submitte en helt nyt indholdsside til google og du starter forfra i forhold til placeringer i google.

Det er sådan google fungere og et sitemap i XML kan ikke fortælle google sammenhængen mellem dinurl.dk/filnavn1.html og dinurl.dk/filnavn2.html det skal du bruge 301 redirects til. Et sitemap i XML kan kun gøre indexeringen af dine indholdssider sker hurtigere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Det er vel ligegyldigt om du kan se problemet
 

Øh, nej, for jeg skal jo lave en løsning Surprise

Ronnikc:
så vil google ikke overføre nogen som helst værdi fra dinurl.dk/filnavn1.html til den nye

Det kunne I jo bare have sagt med det samme. Men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det? Jeg kan ikke lave de "gamle" url's i den nye shop.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge URL rewrite - På apache er det via mod_rewrite du laver 301 redirects i apache config eller i .htaccess filer.

Det skal i dit tilfælde gøres manuelt for hver url på den gamle side til den nye side.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)