Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat indlån til ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg står i den situation, at jeg mangler kapital i mit ApS

Jeg vil gerne lave et privat-indlån fra min private konto på 40.000,- i mit ApS. 

Kan jeg ikke i princippet bare lave en overførelse fra min private konto til ApS'et og så bare med besked til modtager (mig selv, i mit ApS) med "Indlån" og så er den ged-baberet? Så har jeg jo bare en "gæld" på 40.000,- men den er trodsalt til mig selv?

Der er ikke noget hokus pokus bag dette eller mere vanskeligt som så?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille lånebrev og aftale om tilbagebetaling - f.eks kortfristet gæld/anfordringslån og så skal der en markedsrente til - ofte bruge mellem 4 og 9% = det som dit ApS ville skulle betale i rente for tilsvarende lån hos 3.part - bank osv. Den har selskabet fradrag for og du har skat af renteindtægt. Undlader man det kan man sættes i skat af den rente man IKKE fik men skulle have taget, og selskabet har ikke en rente at trække fra

Dag 1 er alt neutralt - 40.000 i bank og 40.000 i gæld. Når du har brugt de 40.000 på udgifter som du måske ikke kan aktivere, så vil du kunne ende med 0 i bank 40.000 i gæld = din egenkapital er 40 t mindre end inden, og så kan du skulle holde generalforsamling og tage stilling til egenkapitalen, hvis den derved er faldet til under halv, men i sig selv er der intet hokus pokus i det nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for hurtigt svar!

Så jeg skal simplethen tilføje en rente herpå? 

Kan jeg ikke bare skrive i gældsbrevet fra mig -> ApS at de låner 40.000 og skal betale 41.000 retur? Hele beløbet bliver brugt til vareindkøb (start-up-projekt).

Mvh,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jo du må gerne lave overkurs - bare totalen svarer til markedsrente og du stadigt selv angiver de 1000 kr i dit eksempel som renteindtægt og for selskabet jo en udgift til overkurs (selskabet kan jo ikke betale 41 t tilbage hvis det kun skylder 40 uden at tage 1t som udgift - Det fungerer jo bedst hvis du ved der er tale om f.eks 1 år da overkursen jo ellers ikke kan sættes til at svare til f.eks 5% på det år. Tager du for meget - så er det maskeret udbytte og for lidt - også galt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)