Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google og seo

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej seo-eksperter,

 En kammerat og jeg er begyndt at eksperimentere med lidt seo og har nu oplevet flere gange, at vi med de søgeord, som vi satser på er kommet op og ligge højt på google (nr. 2). Men at vi så fra den ene dag til den anden pludselig har mistet pladsen igen og slet ikke er til at finde på de første 17 sider (gad ikke kigge længere end det Smile).

Første gang det skete var det et af vores backlinks som forsvand (som også lå placeret højt) - det kom dog tilbage efter halvandens uge tid, dog ikke så godt placeret som inden det forsvandt. Nu er det så sket igen. Jeg opdagede i mandags at vores side lå nr. 2 på google med de søgeord, som vi satser på. Onsdag aften var vores side slet ikke at finde blandt de første 17 sider.

 Nogen der kan forklare mig årsagen til dette? og hvad det skyldes og ikke mindst om man kan undgå det? Det skal lige nævnes at vores domæne ikke har været aktivt i mere end en måned, så ved ikke om det har noget at sige?

På forhånd tak for hjælpen!

mvh.

Kasper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne tyde på at jeres eksperimenteren med seo havner i blackhat enden af seoskalaen og i så fald er der ikke noget at sige til at i ryger ud igen.

Hvis i ikke misbruger google så må der være en anden årsag men det er svært at sige noget klogt om uden yderligere information.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sker tit med nye domæner, at de hopper noget op og ned i søgeresultaterne, indtil de finder et passende leje. Det er nok den effekt, I har set.

Der er også den omdiskuterede 'sandbox'-effekt, hvor nye sider på konkurrenceprægede områder bliver smidt i sandkassen i 3-9 måneder, før deres søgeresultater bliver vist på normal vis. Der er ikke helt enighed blandt SEO-eksperter, om den findes eller ej, men mange indicier peger på noget i den retning.

Tjek evt. lige med en site:domænenavn.dk , at jeres sider ikke er blevet slettet hos Google. Det ville f.eks. ske, hvis I havde gjort noget slemt.

Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmm......jeg skulle ikke mene at vi på nogen måde misbruger google - vi har tilmeldt os et hav af søgemaskiner og ellers så har vi bare optimeret vores side, så godt som det nu er muligt (rent kodemæssigt) med vores beskedne viden Smile

 Det vel begrænset hvor meget der kan havne i blackhat enden når det er de eneste punkter vi har arbejdet med - jeg mener vi har ikke eksperimenteret med cloaking, hvis det var sådan noget du tænkte på med misbrugelse af google??

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i f.eks. placere en halv bog af tekstindhold uden for browserens synsvinkel kan i med simple kode fuske jer til en bedre rangering - indtil google opdager det.

Det er i princippet hvad de fleste flashbaserede løsninger gør - og det er ikke helt godkendt hos google så potentielt kunne de sagtens få problemer, specielt hvis tekstindholdet ikke matcher det reele indhold på den enkelte flashside.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Jeg har lige kigget efter for dig, og begge jeres sider (altså hvis det er dem i din signatur) er indekseret hos Google. Altså er I ikke smidt ud.

Der er ikke så meget andet at gøre, end at blive ved med at fylde noget indhold i siderne og samle nogle gode links.

Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Hvis i f.eks. placere en halv bog af tekstindhold uden for browserens synsvinkel kan i med simple kode fuske jer til en bedre rangering - indtil google opdager det.

 Ok, men det er slet slet ikke sådan noget vi er ude i!

 Det er denne side: http://www.billigtforbrugslaan.dk Den er bygget ganske almindeligt op, hvor vi så bare optimeret koden og ikke mindst indholdet. Så i min bedste overbevisning har vi intet gjort for at den skulle opnå den modsatte virkning.

Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Ja, det er den øverste i min signatur som jeg snakker om - jeg var godt klar over at vi ikke er smidt ud. Jeg har måske ikke forklaret det godt nok i mit første indlæg.....det som undrer mig er at vi mister vores placering som nr. 2 fra den ene dag til den anden. Det er ikke sådan at vi falder 2 eller 3 pladser ned - nej, vi ryger fra en anden plads til at vi slet ikke er at finde på de første mange sider.

 Og det var det der undrede mig hvordan at der kan ske sådan et skift?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok så er det ikke blackhat straf der piner jer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Som jeg skrev i et af mine indlæg ovenfor, sker det fra tid til anden med nye sider. Jeg har prøvet at forsvinde helt fra alle søgeresultater med en side i et par dage af gangen, for så at dukke op på en fornuftig plads igen.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)