Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat eller Erhvervsbank?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Fra  Visnek Production Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg er 19 år gammel og er igang med at oprette min første virksomhed. Jeg har endnu ikke fået lavet en bankkonto til mit firma, og valgte derfor at ringe til min bank. De siger man ikke kan oprette en "privatkonto" der hedder "firma". Men istedet at jeg skal bruge ca. 5000kr på en erhvervspakke, betale 300 kr pr kvartal og have en revisor, som skal være oplyst til banken?

Mit firma er enkeltpersons

Er der nogen som kender en anden bank, eller en anden måde jeg kan slippe for at betale den sum penge?
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Visnek:
Hej alle

Jeg er 19 år gammel og er igang med at oprette min første virksomhed. Jeg har endnu ikke fået lavet en bankkonto til mit firma, og valgte derfor at ringe til min bank. De siger man ikke kan oprette en "privatkonto" der hedder "firma". Men istedet at jeg skal bruge ca. 5000kr på en erhvervspakke, betale 300 kr pr kvartal og have en revisor, som skal være oplyst til banken?

Mit firma er enkeltpersons

Er der nogen som kender en anden bank, eller en anden måde jeg kan slippe for at betale den sum penge?

Søg - og du skal finde. Der er MANGE, friske debat-tråde om dette hér på Amino

De korte svar er:

* Befolkningerne har krævet STRAM hvidvask-kontrol. Det koster bankerne en formue, og de sender regningen videre til erhvervsdrivende. Du - og vi andre - må derfor betale regningen til bankerne, og så forhøje priserne til slutkunderne. 

* På grund af hvidvasklovgivningen er bankerne reelt nødt til at kræve, at erhvervsbetalinger sker til/fra rene erhvervskonti. Så du får næppe lov at anvende privatkonti til erhvervsformål af ret mange banker (eller af nogen banker overhovedet). 

* Krav om en tilknyttet revisor giver god mening i de første år. Der er MANGE ting man ikke ved når man starter, og det kan en tilknyttet revisor hjælpe med, og kan ofte tjene mere hjem end det koster. 

De fleste konstaterer vist, at de får de bedste muligheder i den bank de bruger i forvejen. Men andre har skiftet bank. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Visnek:
Hej alle

Jeg er 19 år gammel og er igang med at oprette min første virksomhed. Jeg har endnu ikke fået lavet en bankkonto til mit firma, og valgte derfor at ringe til min bank. De siger man ikke kan oprette en "privatkonto" der hedder "firma". Men istedet at jeg skal bruge ca. 5000kr på en erhvervspakke, betale 300 kr pr kvartal og have en revisor, som skal være oplyst til banken?

Mit firma er enkeltpersons

Er der nogen som kender en anden bank, eller en anden måde jeg kan slippe for at betale den sum penge?

næppe- Næsten alle banker kræver erhvervskonto hvis man har CVR - skægt nok lever de af det - Men OM det skal koste 5000 og 300 kr er en anden sag. Du kan få det for mindre tror jeg - men det er at jagte rundt https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html og acceptere, at ting koster - og banker er som alle andre forretninger - nogen der skal tjene penge til de ansattes løn, IT, bygninger OG Ejerne. 

Du må jage rundt  _lovmæssigt MÅ de tilknytte CVR til en anden personlig konto for enkeltmands . men næsten ingen gør det idag

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)