Konsulent i udlandet - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

Konsulent i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 37
Tilmeldt 13. okt 17
Indlæg ialt: 9

Skrevet 16-07-2019 kl. 19:04

Jeg har mit eget IVS som jeg bl.a. fakturer mit konsulentarbejde igennem. Jeg har nu fået en ny kunde som betyder at jeg kommer til at rejse en del. Både i få dage og op til et par uger af gangen. De betaler mine rejseudgifter + hotel, men kan jeg betale med mit eget virksomhedskort når jeg så f.eks tager en taxi til arbejde eller skal have noget aftensmad på hotellet? Jeg er næsten 100% sikker på at der ikke er diæt penge. Hvis det var i DK er det jo en privat omkostning, men er det også dét når jeg er "tvunget" til at leve et andet sted i kortere perioder pga arbejdet? Kan jo leve billigere derhjemme end når alt skal købes.

Amino-karma 80
Tilmeldt 11. jun 19
Indlæg ialt: 25

GoLoan
Skrevet 17-07-2019 kl. 09:25

Det er en del af dine rejseudgifter og du kan fratrække kost og logi i virksomheden, hvis det er en del af arbejdet.

www.goloan.dk - Lad bankerne slås om dig

Amino-karma 3.761
Tilmeldt 9. dec 10
Indlæg ialt: 1.079

kah
Skrevet 17-07-2019 kl. 15:06

For at du kan fratrække "aftenmaden" kræver at du er gift og dermed dobbel husførsel.

Skat.dk: Kost og logi og dobbelt husførelse

Amino-karma 37
Tilmeldt 13. okt 17
Indlæg ialt: 9

mortenhjort
Skrevet 17-07-2019 kl. 17:26

Dobbelt husførelse lyder ikke som normal rejseaktivitet. Jeg tænker at det omhandler "fast" bolig 2 steder? Ellers er det da sort at ens privatstatus skal have en relevans.

Amino-karma 3.761
Tilmeldt 9. dec 10
Indlæg ialt: 1.079

kah
Skrevet 18-07-2019 kl. 14:53

Trækker mit indlæg tilbage, det er vist ikke helt rigtig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :