Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firma bil

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa kære rådgiver/eksperter

Jeg er ved at start en virksomhed ”catering”, hvor jeg levere vare til pizzeria og gril bar osv.. Derfor overvejer jeg at købe et firma bil. Er der nogen som kan giv mig et godt råd, for er total forvirret mht. til de nye regler.

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01

Hej!

Jamen det kommer an på flere faktorer:

Er det en gulpladebil?

Skal den også bruges privat?

Bliver den leaset?

Tilmeldt 28. Feb 08
Skrevet kl. 16:36

ja tak.. det skal være med guleplader og den skal bruges på arbejde som vare leveringsbil/varevogn.

ang. leaset ja den skal jo udbring vare videre til vores kunder osv.. evt. til firma kørsel.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21

Jamen hvis gulpladebilen kun skal bruges i firmaet, så kan momsen og alle udgifter trækkes fra.

Hvor er dit problem så?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det moms og skattemæssige i denne forbindelse – det klares ganske udmærket af Peter.

MEN da bilen skal transporterer fødevare – så skal du lige tale med den lokale Fødevarekontrol vedr. nedenstående.

Fødevareregionen:

Hvis du selv transporterer fødevarer

Transport af fødevarer skal ske ved den rigtige temperatur og på en hygiejnisk forsvarlig måde.
Så hvis du selv henter dine råvarer eller selv kører færdige varer ud, skal varerne kunne holdes ved den rigtige temperatur.
Og du skal kunne gøre rent med vand og sæbe, der hvor varerne står under transporten – også selvom der er tale om indpakkede fødevarer, som kan holde sig ved stuetemperatur.
Varerne må f.eks. ikke placeres på passagersædet i en bil. Eller i et bagagerum beklædt med filt.
Varerne skal beskyttes mod forurening under transporten. Den må f.eks. ikke transporteres på et åbent lad eller sammen med noget, der kan forurene – f.eks. jord.
Din transport af fødevarer skal være omtalt i din registrering eller autorisation. Fødevareregionen skal derfor have oplysninger om det, inden du går i gang. Du skal beskrive hvilke fødevarer og hvor store mængder det drejer sig om. Og hvad de bliver transporteret i.
Der gælder særlige krav ved transport af fødevarer over grænsen.

Tilmeldt 28. Feb 08
Skrevet kl. 23:04

hej igen Peter...

Jamen hvad nu hvis man skal hjem og på arbejde... hent noget i byen og ligndede... kan man brug firma bilen? 

MVH.

F. stanikzai

Tilmeldt 28. Feb 08
Skrevet kl. 23:08

kære Bjarne Andersen mange tak for dine nyttige informationer... jeg er glad for at der nogen som prøver på at hjælp de nystartede folk, som netop mig.

mange hilsener

F. stanikzai

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08

Hej!

Så skal der føres kørebog, og du kan ikke trække momsen ved købet.

Dog kan du trække momsen af driftsudgifterne, som fordeles forholdsmæssigt

iflg. kørselsregnskabet.

Bilen skal forsynes med mærkat fra SKAT.

Jeg næppe at den type køretøj vil kunne gå under specialindrettede køretøjer.

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)