Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO ordningen - Årsopgørelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har to spørgsmål til opgørelsen efter VSO ordningen. (virksomhedsskatteordningen)

Spørgsmål 1)

Hvis en enkeltmandsvirksomhed benytter VSO ordningen og har et overskud på 100.000 kr. og har private hævninger for 50.000 kr. - så er der 50.000 kr. tilbage af overskuddet.

De 50.000 kr. der skal opspares skal angives i rubrik 149 i årsopgørelsen,
men der står, at det beløb der skal angives er 50.000 tillagt virksomhedsskat. Betyder det, at der skal angives 0,22*50.000 = 11.000 kr. + 50.000 kr. altså 61.000 kr.?

spørgsmål 2)

Når man lukker virksomheden, så skal man hæve det opsparede overskud. Det angiver man ligeledes i årsopgørelsen, dette beløb bliver henført til personlig indkomst. Lad os antage at der står 50.000 kr. på opsparingskontoen, skal man så skrive man hæver 50.000 kr.? eller skal man fratrække de 22% der allerede er beskattet.

Jeg håber der er en der kan hjælpe.

Mvh Helena
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør ikke bruge VSO alene uden hjælp - hvis du ikke er sikker på metoden - hæverækkefølge mm
OG så er du vel sikker på det er en god ide for dig - i forhold til et eller andet så som topskat eller SU - for ellers kan det jo give mere skat i virkeligheden hvis du bare ender med at spare op (til topskat) det er ikke i sig selv en skattefordel altid

Penge til virksomhedsskatten hæves uden om hæverækkefølgen og beskattes ikke dobbelt

VSO betyder for de fleste behov for hjælp som kan koste http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000 som du angiver i rubrik 149 er inkl. skat

Når du hæver opsparet overskud kan du læse hvor meget du har opsparet på dit servicebrev feks 50000 som også er inkl. skat 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)