Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn til sig selv?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal bruge 10.000 kr. udbetalt hver måned i 5 måneder (fra august til og med december), for at kunne fokuserer 100 % af min tid på opstarten af et app projekt, hvor mange penge skal jeg så låne/have til rådighed for, at dette kan lade sig gøre?

Et hurtigt regnestykke vil jo sige 50.000 kr., men så er der ikke taget højde for skat (hvis dette er aktuelt, da jeg på en måde er arbejdsløs) og andre ting.

Jeg overvejer nemlig meget kraftigt at sige mit job op til den 1. august, blive tilknyttet NOVI Ignition Camp i Aalborg, og gå all-in på at få helt styr på business delen af mit projekt. Så har jeg resten af året til at klargøre en større funding runde, som skal bruges til selve udviklingen af appen. Håber dette giver mening :-)

P.S. Jeg stiller en masse dumme spørgsmål, for at få en masse kloge svar! ;-)

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

..:) du kan jo kun hæve 10000 hvis du har dem et sted.

har du firma, kan du tage så meget i løn du vil.

siger du jobbet op, kan du ikke få dagpenge i 5 uger..

hvis du bliver fyret, kan du.

du vil investere i opstart ?

lån de 50k i banken. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kewin Pedersen:
Hvis jeg skal bruge 10.000 kr. udbetalt hver måned i 5 måneder (fra august til og med december), for at kunne fokuserer 100 % af min tid på opstarten af et app projekt, hvor mange penge skal jeg så låne/have til rådighed for, at dette kan lade sig gøre?

Tag hensyn til skat - og så taler vi ca 90.000 kr - men du kan jo ikke - hvis formålet er, at få løn - starte virksomhed og udbetale løn - slet ikke personlig virksomhed hvor der ikke ER løn som sådan, MEN du kan faktisk, mig bekendt udnytte et hul i loven (og jeg skriver det kun for at nogen skal sige NEJ det passer ikke) hvis du har et selskab og der låner 90.000 - som du så giver dig i løn som 90.000 kr før skat - og får underskud på 90.000 kr - FOR- underligt nok - mig bekendt - så regnes underskud i selskaber for hovedejer IKKE med ved dagpenge, og du vil så stå som modtager af løn 90.000 kr (men det rækker så ikke til dagpenge i øvrigt - men bare for at pege på et tosset lov problem)

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan:

..:) du kan jo kun hæve 10000 hvis du har dem et sted.

har du firma, kan du tage så meget i løn du vil.

siger du jobbet op, kan du ikke få dagpenge i 5 uger..

hvis du bliver fyret, kan du.

du vil investere i opstart ?

så lån de 50k i banken. ?

Måske overskriften er lidt misvisende, men tak for svarerne, som jeg lige vil prøve at følge lidt op på :)

Jeg har i dag et alm. lønmodtager arbejde, hvor jeg arbejder fra kl. 8-16. Jeg tænker på at opsige dette til den 1. august. Jeg har ikke oprettet noget firma - endnu.

Dagpenge er ikke aktuelt, så om jeg opsiger mit arbejde eller bliver fyret gør det ingen forskel på det punkt.

Hvis jeg har regnet mig frem til, at jeg kan leve resten af året for 50.000 kr. så kan jeg vælge at låne 50.000 kr. i banken, eller få en kassekredit på 50.000 kr., eller indskyde hvad end jeg selv ligger inde med, og tage resten hos banken. Det vigtigste er, at jeg resten af året har adgang til i alt 50.000 kr. Korrekt?

NOVI damen snakkede om, at de udelukkende/helst optager CVR registrerede virksomeder hos Ignition Camp, men at vi sikkert kunne finde ud af noget i opstarten. Dvs. de vil jo højst sandsynligt kræve, at jeg inden årets udgang får oprettet et firma, som så bliver tilknyttet Ignition Camp.

Det er her jeg tænker på, om jeg så stadig "kun" har brug for 50.000 kr. i alt, eller som Kagemanden (tillykke med fødselsdagen!) påpeger nok beløb sig på 90.000 kr. Fordi så skal jeg jo ikke kun have fat i 50.000 kr. hos banken, men 90.000 kr.

Giver dette nogen eller bedre mening? Håber jeg i hvert fald :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes ikke det giver stor mening. Hvis du skal bruge 50.000 kr resten af året - så skal du - hvis det skal ske via banklån være 50.000 kr du låner - og dem skal du jo nok regne med de vil have igen om ikke så længe

Hvis du selv har penge i banken - så er det også 50.000 kr du skal skal bruge, hverken mere eller mindre men

Hvis du skal tjene pengene og beskattes af indtægten, så er det ca 80-90.000 kr du skal tjene for at have 50.000 kr til dig selv

Er du sikker på det er helt gennemtænkt det du roder med? Du skulle ikke prøve at starte noget op mens du er i job trods alt?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)