Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Marokko

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 5. Jul 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går og leger med idéen om at sælge noget marokkansk olie. Jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål.

1. Er det lovligt at importere olien til Danmark i de mængder man ønsker? Noget særligt at være opmærksom på her?

2. Hvad gør andre i forhold til at teste indholdet af produktet (at det nu indeholder hvad grossisten lover), så man kan stå 100% inde for det, inden det sættes til salg? Sender man det i et laboratorium til undersøgelse?

3. Skal man søge en særlig tilladelse hos danske myndigheder, eller kan man bare begynde at sælge det? Det er til hår og hud, og altså ikke til konsumering. Forestiller mig at der skal være en deklaration på emballagen, men den bliver ikke lang, da det er et naturprodukt

Andre tips, gode råd og erfaringer fra folk der har stået i en lignende situation modtages med kyshånd

Tilmeldt 5. Jul 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hallo svar

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Jul 19
Indlæg ialt: 10
Fra  Supplyr Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Henrik.

Jeg går ud fra at det Argan Olie du efterspørger?

1. Det er lovligt at importere Marokkansk Olie. Det handler endelig om en god aftale, og de rette papirer for importen af olien.
2. Der findes heldigvis adskillige laboratorium i Danmark, der kan teste det for dig. (Et simpelt Google search burde fremvise resultater omkring dette)
Udover dette, så tilbyder den rigtige producent i Marokko et såkaldt On-Sight testing, hvor de tester indholdet for dig på stedet.

3. Du skal som det første have en import tilladelse, for at importere noget til Danmark. Udover dette, så vil jeg anbefale at tage kontakt til en Speditør . De kan som regel klare alle de rette tilladelser, og papirarbejde for dig.

Jeg håber det kan hjælpe dig videre med din ide :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Abdul Kareem:

1. Det er lovligt at importere Marokkansk Olie. Det handler endelig om en god aftale, og de rette papirer for importen af olien.
2. Der findes heldigvis adskillige laboratorium i Danmark, der kan teste det for dig. (Et simpelt Google search burde fremvise resultater omkring dette)
Udover dette, så tilbyder den rigtige producent i Marokko et såkaldt On-Sight testing, hvor de tester indholdet for dig på stedet.

!) det kommer helt an på om olie er omfattet af  EU's Reach bekendgørensen  er der tale om ole til fødevarebrug er der andre krav mht. tilladelse.

2) så simpelt er det desværre ikke " bare at gå et laboratoruim" for man skal have en viden om hvad det er for analyser man ønsker, der er mange muligheder  f.eks identitet, syretal / harskhed, jodtal,  pesticid rester - eller metaller ..... osv.

Men er der tale om en dyr olie, skal man finde en analyse der kan afsløre svindel.

3)  Du skal være importør registreret for at kunne importere.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Jul 19
Indlæg ialt: 10
Fra  Supplyr Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om Argan olie, som højst sandsynligt bruges til kosmetiske produkter, så er fødevarestyrelsen ikke relevant.

For at teste om indholdet er Argan olie, som Henrik efterspørger - så er det faktisk ikke så svært med et kemisk behandling. Som skrevet, så kan en Google søgning hjælpe.

Man skal være import registreret.

Tilmeldt 10. Jul 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
1. Ja
2. Arganolie kan ikke længere lovligt udføres af Marokko uden at være testet. Så forlang dokumentationen fra leverandør.
3. Nej. Men overholdelse kosmetikbekendtgørelsen samt registrering i EU database er påkrævet.

At udføre tests i Danmark vil være spild af penge.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

MoringaCO2:
At udføre tests i Danmark vil være spild af penge.

Uanset hvad vil det altid være en god ide at lave egen kontrol,  så man er sikker på at varen ikke er forfalsket, hvilket jo ofte sker med dyre råvare.

Tilmeldt 10. Jul 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man bekoster test af kosmetisk arganolie i Danmark, efter det nye eksportreglement er trådt i kraft i Marokko, så velkommen da. Spild af penge. At foreslå test i Danmark eller andre lande hvis man har en statskontrolleret testrapport fra myndighederne, beror alene på uvidenhed f.s.a. procedurerne p.t..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

MoringaCO2:
At foreslå test i Danmark eller andre lande hvis man har en statskontrolleret testrapport fra myndighederne, beror alene på uvidenhed f.s.a. procedurerne p.t..

Så du aldrig hørt om svindel med div. certifikater og test reporter - Så er det vist dig der er uvidende.  I øvrigt er det jo ene og alene dig som importør, der er ansvarlig for produktet. 

Tilmeldt 10. Jul 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har produceret Arganolie i Marokko 7 år nu. Der har aldrig i den tid været et eneste eksempel på svindel med certfikater udstedt af de statskontrollerende enheder. Der har været lemfældig omgang med nogle at de tests der er udført fra private laboratorier, da disse ikke nødvendigvis er repræsentative for den vare der er eksporteret. Der kan IKKE eksporteres arganolie uden der er statskontrollerede test p.t. 

Så men du bare jeg er uvidende, men jeg har fingrene i produktionen HELE vejen fra frugt til olie, så jeg ved hvad jeg taler om.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)