Åh amino debatten nogle gange ........
Kære Ugle / Peter
"Jeg vil gerne have tilbud på et nyt logo til brug for en idé" = Ok, fair nok. Hvad dækker ideen over? og hvad vil du signalere?? Er blot et par af spørgsmålene jeg ville stille.
"Logo skal kunne bruges på nettet samt papir" = Du vil kunne bruge dit logo hvor som helst og på hvad som helst. Det er en selvfølge.
"Det skal indeholde et billede af den danske nationalfugl" = Fint. Det må være en svane. Afhængigt af hvad du vil udstråle og hvad hele pointen er med dette logo, skal den så være sød at se på? Brutal at se på? Sjov at se på? Venlig at se på? Agressiv? Der er UENDELIGT mange udtryk og indtryk denne svane kan have.
Dernæst - Hvad skal der stå ?! Hvad skal det signalere !? Hvilken tekst?
Og så er der 20 forskellige debattøre som allerede smider om sig med priser og ivrige udkast ?! Jeg er overrasket ... Det er ikke møntet på nogen som kritik, og der er også mange som efterspørger mere info, men man skal da bruge væsentligt mere information fra Ugle / Peter, før man kan komme med en pris.
Det er skam også helt fair, hvis du ikke vil give yderligere oplysninger og lader "resten være op til jeres kreativitet". Men så syns jeg ærlig talt, at du skal lede efter det bureau, som du mener har en fed og flot stil, og at du derefter overlader alt det kreative arbejde til dem. Du får de fedeste resultater, når du overlader "Alt det kreative" til de kreative, uden så mange rammer. Men det bliver KUN et tilfredsstillende resultat, hvis du kan lide dét som bureauet står for, det de selv udstråler og de resultater de kan fremvise for dig.
Det svarer til at du går ind på en HVILKEN som helst cocktailbar og siger til bartenderen "Hey, jeg skal have noget som er sødt. Overraske mig. Lav den drink du mener, vil være den rigtige for mig, vær kreativ". Du får serveret en drink som slet ikke er det du forventede, bartenderen er egentlig ikek lige din stil og dit indtryk af selve cocktailbaren har du aldrig studset over = Du bliver ikke tilfreds, du er irriteret over prisen og du kommer ikke igen.
Går du derimod ind på en cocktailbar, som du kender lidt til, du syns om stilen, de virker dygtige m.m., og du har tiltro til, at de vil lave noget du syns om, fordi du selv føler dig tilpas pga. det research du selv har lavet, så vil du med god fornemmelse sige "Hey, jeg skal have noget som er sødt. Overraske mig. Lav den drink, du mener, vil være den rigtige for mig". Og så vil du føle at resultatet er tilfredsstillende. Fordi du har jo selv accepteret stedet, du har selv researchet, du kan takke dig selv for, at du valgte dette sted og valgte at overlade alt det kreative til netop dén person.
Håber min metafor kom igennem ;-) De fleste kan vel gennemskue hvad jeg skal iaften hehe.
Ugle / Peter = Vi vil gerne lave et professionelt stykke arbejde for dig. Derfor skal du være velkommen til at give mig et kald på 29802782 og besøge www.nicosialonghi.com . Du kan endda benytte kontaktformularen, så du kan beskrive opgaven lidt grundigere og hvad du har af tanker, og så kan du blive ringet op efterfølgende og få tilsendt referencer.
GOD PÅSKE ALLE SAMMEN :)