Jeg sidder lige og leger lidt med tanken om, hvordan mit nye fritidsværksted skal fremstilles. I den forbindelse kom jeg i tanker om, at jeg jo har en fantastisk mulighed hos mine leverandører, hvor jeg kan købe opskummede PVC-plader langt billigere end tilsvarende træplader.
Fordelene ved PVC, som jeg ser det, er
ekstremt holdbart og unedbrydeligt
let at bearbejde
opskummet = indeholder luft = let isolerende
billigt
Min tanke var så at bygge grundkontruktionen af lægter, spær og stolper af gængse byggematerialer i træ. Men facade og tag skulle så være af PVC og naturligvis være med 200mm isolering og termoruder.
Nogle byggekyndige, der kan "slå min idé ihjel" eller bekræfte, at det vil kunne lade sig gøre?
Du kan jo i et hvert byggemarked købe plastplader til tage, så hvorfor ikke også som facadebeklædning. Husk at være opmærksom på kondensproblematikken i forbindelse med isolering med mineraluld.
Kig evt. på Rias´s hjemmeside eller Plastmo som også laver tagplader, tagrender og en hel masse andet i plast.
Jeg har ikke den store viden indenfor de forskellige plasttyper, men kig ovennævnte producenter lidt i kortene og nup inspirationen fra dem.
De har vist enda bygget deres firmadomicil i plast !
LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,
Må jeg have lov til at spørge hvad du giver for den slags materialer. Jeg har selv tænkt på dem i et byggesæt, jeg konstruerede, men troede ærlig talt de var meget dyrere end plader af træ. Sammenlignet med 12 og 18 mm træplader? og er der standardmål?
Søren-> Prisen er jo afhængig af tykkelsen af pladerne. Jeg véd ikke, hvad der vil modsvare 12 og 18mm plader i træ - egenskabsmæssigt, men jeg vil da tro, at en 8mm PVC-plade kan klare de fleste krav. Den ligger vel på en kr. 200,- pr. kvm og fåes i største mål, 2030x3050mm.