Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cpr nummer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en dum ide og bruge cpr nummer som, adgangskode?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en nogenlunde god idé, så længe det ikke er dit eget cpr-nummer eller cpr-nummeret på nogen, du er nært knyttet til, du bruger. Men 10 cifre adskilt af en bindestreg giver en pæn sikkerhed.

Dog vil sikkerheden være langt større, hvis du kombinerer med store og små bogstaver samt tegn.

Eller kort sagt: Nej, lad være med at bruge dit cpr-nummer til noget som helst, det ikke er beregnet til.

Hans

Tilmeldt 13. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ellers brugt det til forskellige brugere, anbefaler du jeg ændre flest af dem som muligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja helt afgjort - og samme med fødselsdag - mors navn osv-  Unik kode - med både store og små bogstaver og tal

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak john.

Tilmeldt 13. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nogle af min brugere, har Google. Dem har jeg åbenbart ikke adgang til mere. Skal man så bare kontakte dem? Men kan ikke se noget farligt i det dèt jo kun google der har dem hvad skal se dog med mine koder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Densødekat123:

Men nogle af min brugere, har Google. Dem har jeg åbenbart ikke adgang til mere. Skal man så bare kontakte dem? Men kan ikke se noget farligt i det dèt jo kun google der har dem hvad skal se dog med mine koder.

det som sker tit er  at sites hackes og så får hacker dine koder - ikke kun til google - facebook og andet - men bruger du så samme i bank eller andre steder så kan det jo blive rigtig galt - dertil kommer at alle der måtte kende dit CPR - og det er jo mange trods alt - selv om det ikke ofte misbruges - kan logge ind og lade som om de er en sød kat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Holder mig altid væk fra ting som jeg ikke kender til, så skal jeg gå og frygte det nu eller hvad? I de værste tilfælde kan man jo få et nyt, og desuden skal de have ens nem id før legen rigtigt går igang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

der sker sikkert intet - men du spørger om man skal bruge sit CPR som kode div. steder og svaret er, at det skal man ikke og man langt lettere kan hackes med den - OM du så vil gå ind og ændre er jo helt op til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ændret dem jeg kunne, men har også nogle måske 4 brugere jeg ikke kan komme ind på fordi der er slettet. Så hvis jeg bare holder mig væk fra alt det der på nettet, og skifter de fleste jeg kan sker der nok ikke noget.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)