Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ikke køre 2 x Outlook på 1 computer?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Det lyder jo ret smart og lige til :)

Jeg ved at Outlook har nogle begrænsninger i antal mail konti man kan have. Ved du om man kan "omgå" denne begrænsning ved at bruge 2 profiler?

Der kan jo kun indlæses en profil ad gangen. Men du kan godt have eksempelvis 5 profiler, der hver har 5 forskellige mailkonti.
Når du så starter Outlook op, skal du vælge, hvilken af de 5 profiler, du vil indlæse.

Du får kun live notifikationer på den profil, der er startet/indlæst.

Vil du have flere samtidigt indlæste mailkonti, end der kan være i en profil, anbefaler jeg, at du kigger på https://www.thunderbird.net/da/

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Du kan overveje at sætte to brugerprofiler op i Outlook, og så lade brugeren vælge hvilken profil, der skal benyttes, når Outlook startes.

Er det ikke smartere bare at lave to profiler på computeren, så du normalt tilgår profil A og ellers profil B?

Hvis spørgeren får sine mails ind i IMAP format, så kan det checkes med en webmail klient hvilket sikkert allerede findes i jeres email hosting

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man som beskrevet i det oprindelige indlæg har flere mailkonti, end Outlook normalt kan håndtere på en gang, vil webmail kræve mange samtidigt åbne tabs eller vinduer.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke til 2 profiler på computer. Det giver ikke mening, for så skal jeg logge helt ud af det ene arbejdsområde for at kunne tjekke mailkonto nr. 2....

Webmail - her synes jeg interfacet er kedeligt, og det mangler en masse funktionalitet ifht. en mail klient, og som John er inde på, så kræver det rigtig mange vinduer åbne samtidigt...

Det virker som om Thunderbird eller Rons forslag er det jeg skal kigge videre på, og fungerer det ikke, så må jeg bare lave 2 profiler i outlook.

Under alle omstændigheder, så virker det ikke helt så uoverkommeligt, og det er rigtig fedt at få bekræftet :o)

Hilsen Morten

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Jeg er ikke til 2 profiler på computer. Det giver ikke mening, for så skal jeg logge helt ud af det ene arbejdsområde for at kunne tjekke mailkonto nr. 2....

Nej, du skal blot lukke og åbne Outlook igen, hvorefter den vil spørge, hvilken profil du ønsker at bruge. Ingen grund til at logge ud som bruger af computeren. :)
Men med det antal mailkonti du har, er en Thunderbird klient nok den bedste løsning.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)