Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg aflevere en Faktura som SKAL afleveres i morgen, uden at have en erhvervskonto endnu?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg står i den situation, at jeg skal aflevere en faktura i morgen via min nystartede PMW, og at jeg ikke kan nå at modtage min erhvervskonto inden da.

Kan jeg give ham fakturaen, og skrive mit privat kontonr på, nu når det kun drejer sig om en enkelt indbetaling, eller vil det skabe problemer?


Der er et beløb på ca 14.000. Kan virksomheden evt. udbetale beløbet kontant til mig?
Hvordan bør jeg gribe denne situation an?

Takker på forhånd :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til din kunde er det fuldstændigt ligegyldigt, der kan du angive enhver konto du måtte have lyst til. 

I forhold til din bank kan det være et problem, da det kan blive anset som misligholdelse hvis du begynder at anvende privatkontoen til erhvervsbrug (som banken jo typisk tager sig betalt for). Om det er et problem når du gør det én gang er nok tvivlsomt, men du skal i hvert fald have det med i afvejningen. 

Noget andet er så, at jeg ikke helt forstår hvorfor fakturaen "skal" afleveres imorgen. Medmindre i har aftalt andet, eller du ikke vil levere på kredit, er det helt op til dig hvornår du fremsender en faktura, bare det sker indenfor rimelig tid. 

Tilmeldt 12. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker for svaret! Jeg fandt lige en tråd herinde fra, som amino ikke tillader, at jeg linker til af en eller anden grund "URL ikke tilladt"
Tråden hedder "Kunde betalte til private konto" af Meier Solutions IvS"

Her bliver det beskrevet af brugeren "John Hannover", at det ikke er noget problem i personlig virksomhed, men kun i et selskab? Er reglerne ændret siden 2016?

Grunden til at den skal afleveres i morgen, er at der er en anden person, som har sørget for materialer til opgaven, der gerne vil have sine penge, og at der ellers vil gå 14 dage før at han får dem via kunden, hvis ikke de 2 fakturaer bliver leveret samlet (Det har han fået at vide via firmaet (kunden), som vi leverer arbejdet for.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved IVS (og andre kapitalselskaber) må der ikke ske sammenblanding mellem privat- og selskabsformuen. Ved personlige virksomheder er du sammen person som virksomheden (bare med et cvr-nr).

Reglerne er de samme som dengang, men dengang kunne det også være et problem ifht banken. Jeg har ikke læst tråden, og kommer heller ikke til det, men ifht. din virksomhed og kunden er der intet problem, men i forhold til din bank kan der være et problem - som udgangspunkt er Privatkontoen væsentlig billigere end erhvervskontoen og naturligvis kan man ikke "bare" bruge Privatkontoen til erhverv. Om banken opdager det eller gør et problem ud af det, er jo så noget andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I PMV kan du - hvis ikke banken så laver ballade - godt modtage betalinger privat - og bogføre via mellemregning - og betale fra privat konto  . et beløb på 14.000 skal betales via netbank til en ikke momsregistreret modtager som jeg husker det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)