Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura privatperson til privatperson

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man som privatperson (ikke-momsregistreret) udfører et stykke arbejde hvor kunden også er en privatperson, hvordan ordner man det så i forhold til betaling? Skriver man bare en faktura med det pågældende timetal og den aftalte timepris?

Jeg har et par gange før udført freelancearbejde hvor jeg har sendt fakturaer på det aftalte beløb, men der har kunderne været virksomheder. Er det anderledes når man fakturerer til en privat? Noget man skal være opmærksom på?

Er der i øvrigt nogen nedre grænse for hvilken timepris man kan tage for sit arbejde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja bare en faktura med navn og adresse på jer begge og ingen grænse for timepris mellem 3. parter (ikke nærtstående) - Lad betaling ske via netbank (husker ikke kravsgrænse men brug det altid . MP eller anden form for netbank der kan dokumenteres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svar :-)

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Bech:

Hvis man som privatperson (ikke-momsregistreret) udfører et stykke arbejde hvor kunden også er en privatperson, hvordan ordner man det så i forhold til betaling? Skriver man bare en faktura med det pågældende timetal og den aftalte timepris?

Jeg har et par gange før udført freelancearbejde hvor jeg har sendt fakturaer på det aftalte beløb, men der har kunderne været virksomheder. Er det anderledes når man fakturerer til en privat? Noget man skal være opmærksom på?

Er der i øvrigt nogen nedre grænse for hvilken timepris man kan tage for sit arbejde?

Når du skriver faktura til andre er du vel - i den kontekst - ret beset ikke privatperson.
Du er vel så snarere en personlig ejet virksomhed, der blot ikke er momsregistreret

Hvis salgsbeløbet er under 3.000 kr. kan du så nøjes med en forenklet faktura, jf. SKAThttps://skat.dk/skat.aspx?oid=2068791 
Ellers skal du vel lave en fuld faktura, jf. SKAT: https://skat.dk/skat.aspx?oID=2068789&chk=215961

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)