Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkelmandsvirksomhed - Trække bon/kvitteringer fra.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg har en ven der driver en enkelmandsvirksomhed. Jeg har for nyelig købt som privat person en ny kontor skærm hos elgiganten. Jeg har kvittering på købet.

Jeg har så solgt den skærm til hans firma, kan han nu trække fra den kvittering jeg fik hos elgiganten?

Jeg kan altid skrive en privat købs kvittering der ikke har moms på han kan trække fra, men den indeholder ikke moms, og derfor spørger jeg så om jeg må videre give den kvittering jeg modtog så han kan trække den fra. (Det er normalt praksis at give original kvittering med ved salg af brugt vare så købere kan opkræve garanti hvis den går i stykke osv).

Hvad kan lade sig gøre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgeligt kan du give din kammerat den originale kvittering, det styrer i selv. Selvfølgeligt kan din kammerat ikke trække moms fra, når han ikke har betalt moms - han har købt skærmen af dig, skal anvende kvitteringen fra dig til regnskabet og skal ikke få nogen absurde ideer om at trække fiktiv moms fra. Det er momssvig og i værste fald strafbart, i bedste fald bare fuldstændigt idiotisk.

I øvrigt skal skærmen formentlig afskrives, ikke trækkes fra, men kan afhængigt af prisen formentlig straksafskrives.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig du har købt og nu videresælger så der kan ikke trækkes moms fra en regning udstedt til en anden en virksomheden. Han kan sagtens få den som garanti - men ikke trække moms fra når han køber af dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay. Det giver mening.

Hvad nu hvis jeg ser en genstand til en butik på spot pris og Han beder mig om at købe den til ham, og Han så giver mig pengene bagefter.

Han får original kvitteringen og genstanden.

Kan Han så traekke det fra? Og hvad er så egentligt forskellen mellem det eksempel og mit første eksempel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

At genstanden så skal sælges til HAM med HANS NAVN OG/ELLER CVR på kvitteringen - det andet er momssnyd -Du kan godt købe noget i hans navn og lægge ud - normalt som ansat - men du kan ikke købe noget selv og så finde ud af siden, at du vil sælge til en momsreg. og så give ham kvittering og momsfradrag - det er momssvindel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vincent,

I så fald kunne han jo bare købe den selv.

Du vil gerne tjene nogle penge, han vil gerne trække moms fra - we get it.

Lad være med at forespørge til måder at beskrive svig på, når du ikke er klog nok til selv at gennemskue så basale forhold.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det helt fint for mig.

Jeg vil bare vaere sikker på jeg ikke kommer I nogen problem er hvis jeg videregiver den kvitteringen jeg har fået I butikken.

Jeg stoler selfølgelig på min ven I det her tilfaelde men generelt saelger jeg altid brugt mine ting paa dba.dk og jeg giver altid den kvittering med jeg har fået I butikkerne. Der er jo ikke altid mit navn på så Der er ikke noget der forhindre vedkommende at traekke moms fra.

Angående mit anden spørgsmål var jeg bare
Nysgerrig fordi jeg ikke syns der er stor forskel mellem det og min originale spørgsmål. Personligt kan jeg ikke se noget I vejen for at ligge ud for en ven og få pengene tilbage, at Han så bruger det til Hans firma er jo så op til ham, så laenge jeg ikke for problemer for det

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og til dig Arne.. Jeg ved ikke hvordan jeg får penge ud af det..? Hvis jeg videresaelger til ham for højere pris mister Han penge på det frem for bare selv at købe det I butikken.. Så er dumt at få mig til at købe det for ham, så det giver ingen mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret, det giver nemlig ikke ret meget mening - du er dog meget fokuseret på, at han skal købe igennem dig og samtidigt kunne trække momsen fra, så du gør det heller ikke nemt for dig selv her.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)