Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver vi et ubesværligt og gnidningsfrit butiks-regnskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min samlever designer smykker og har nu startet sin egen smykkedesign-butik. Det går sådan set ok med omsætningen, men hun har et problem med sit regnskab. Hun har ind til videre brugt tre hele ugers arbejde + overtid på at lave bogholderi for 2018 (og er endnu ikke færdig ...). Desværre er jeg heller ikke noget matematisk geni og har derfor svært ved at hjælpe hende. Hun har en Izettle-betalings-terminal. Desuden betaler mange kunder ind på hendes MyShop (mobilepay erhverv). Det koster 75 øre per MyShop-transaktion og på Izettle er det 2% af købsprisen. Hun skriver nummererede papir-kvitteringen ud på papir til kunderne med stempel på og sætter gennemslags-kopien i sin regnskabsmappe og skal derfor taste hver og én kvitterings data ind i sit Excel-ark. Derudover kæmper hun gevaldigt med at finde fakturaer på sine køb til butikken på sin private Gmail-konto.

Hvordan gør hun det lidt smartere?

Hvis hun får en rigtig betalingsterminal, er der så mulighed for at alle transaktioner ryger ind på et bogføringsregneark, så hun ikke skal taste hver eneste postering i Excel? 

Er der noget med at bankerne (hendes: Danske Bank) i deres erhvervskonti har mulighed for at butikkens elektroniske betalinger sendes automatisk ind på et bogførings-regneark med dato, momsudregning osv.?

Dette er blot mine egne tanker. I ved sikkert meget mere om, hvordan man får gjort bogføringen langt mere gnidningsfri!

Tak for hjælpen!

NB. På sigt skal hun selvfølgelig have en bogfører, men for det første er nettofortjenesten endnu ikke eksisterende i butikken, så alle unødige udgifter skal holdes nede, og for det andet har hun fået at vide, at det er vigtigt hun selv har fingre i regnskabet til en start, da det giver en uvurderlig indsigt og fornemmelse af forretningens tilstand.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39

Hvad med at få et kasseapparat I butikken. Her slås ALT jo ind lovpligtigt og hver da - ved slutning af dagen bogføres kassestrimlen delt i:

Mobilpay

Andre kort

Kontanter i kassen

3 bogføringen alle på tre salgskonti i regnskabet med moms så den bogføres helt automatisk og hver dag

Jeg ved du kan få regnskabsprogrammer som også er integretet med kasse - vist sågar dinero med Ipad kasse så ting bogføres automatisk og ja - du kan også trække bank CVS ind i regnskab. Måske en online bogholder et par timer, til at sætte ting op og lave automatikken - Frederik sandgrav fra Sandgrav solutions kunne være et bud men der er mange - så din hustru derfor selv kunne klare tingene - men jo gøre det HVER dag

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:48

can be created by plugin

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 13:16

Cristian2:
Hvordan gør hun det lidt smartere?

Brug en ekstern bogholder, tænk på al den tid hun får frigivet til at sælge og producere varer. 

En bogholder vil kunne klare sådan en lille opgave på nogle få dage.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)