Hej Jeg ved det er debatteret herinde før, men det er nye tider og nye vilkår i bankerne nu. Jeg er fra min bank mødt med krav om 3000 årligt for at beholde min konto. Det syntes jeg er lidt meget, da jeg indtil nu har betalt 35 kroner per måned. Jeg har ringet rundt til diverse banker, alle tager 2000-5000 for opret af konto samt de kræver at jeg flytter mit private med. Det er en lille enkeltmandsvirksomhed, så der er jo ikke krav fra myndigheder om en særlig erhvers konto, men alle banker kræver det hvis de skal tilknytte CVR nummer, og virk.dk kræver jo at man tilknytter CVR til en konto. Som lille selvstændig uden den store indtægt skal der jo spares, så 3000 om året er mange penge for ingenting. Lunar way lader til at være de eneste der er nogenlunde billige, her får man gratis opret ingen negativ rente (som alle banker ellers tager) samt gratis kort og så koster det 165 per måned. Men kan man ikke få virk.dk til at knytte en given konto til ens cvr nummer ? |
lunar er så for en top op konto med et topopkort og ikke alm kredit kort og ingen ret til automatisk regningsbetaling / Nets (pbs)qpad:Lunar way lader til at være de eneste der er nogenlunde billige, her får man gratis opret ingen negativ rente (som alle banker ellers tager) samt gratis kort og så koster det 165 per måned.
Men kan man ikke få virk.dk til at knytte en given konto til ens cvr nummer ?
Jo man kan knytte CVR via nemKonto men banken får besked (handler bl.a. om hvidvask) og lukker normalt ens konto - også ens private - hvis man løber den vej rundt - så du må jage en god pris - for en god service https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html
Negativ rente - er normalt fra over 100.000 kr og op - og er så 500 kr om året med fradrag - og har du 100.000 kr stående _ så klarer du nok den udgift - renten i DK ER negativ - så banker betaler for indeståender. Nok desværre bare spørgsmål hvornår de fører det over på private - Det gør de i en del lande faktisk
vh John Hannover