Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvers konto ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg ved det er debatteret herinde før, men det er nye tider og nye vilkår i bankerne nu. 

Jeg er fra min bank mødt med krav om 3000 årligt for at beholde min konto. 

Det syntes jeg er lidt meget, da jeg indtil nu har betalt 35 kroner per måned. 

Jeg har ringet rundt til diverse banker, alle tager 2000-5000 for opret af konto samt de kræver at jeg flytter mit private med. 

Det er en lille enkeltmandsvirksomhed, så der er jo ikke krav fra myndigheder om en særlig erhvers konto, men alle banker kræver det hvis de skal tilknytte CVR nummer, og virk.dk kræver jo at man tilknytter CVR til en konto. 

Som lille selvstændig uden den store indtægt skal der jo spares, så 3000 om året er mange penge for ingenting. 

Lunar way lader til at være de eneste der er nogenlunde billige, her får man gratis opret ingen negativ rente (som alle banker ellers tager) samt gratis kort og så koster det 165 per måned. 

Men kan man ikke få virk.dk til at knytte en given konto til ens cvr nummer ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

qpad:

Lunar way lader til at være de eneste der er nogenlunde billige, her får man gratis opret ingen negativ rente (som alle banker ellers tager) samt gratis kort og så koster det 165 per måned. 

Men kan man ikke få virk.dk til at knytte en given konto til ens cvr nummer ? 

lunar er så for en top op konto med et topopkort og ikke alm kredit kort og ingen ret til automatisk regningsbetaling / Nets (pbs

Jo man kan knytte CVR via nemKonto men banken får besked (handler bl.a. om hvidvask) og lukker normalt ens konto - også ens private - hvis man løber den vej rundt - så du må jage en god pris - for en god service https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html  

Negativ rente - er normalt fra over 100.000 kr og op - og er så 500 kr om året med fradrag - og har du 100.000 kr stående _ så klarer du nok den udgift - renten i DK ER negativ - så banker betaler for indeståender. Nok desværre bare spørgsmål hvornår de fører det over på private - Det gør de i en del lande faktisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:26

Jeg har samme problem, men snakkede med Erhversstyrrelsen og spurgte om det virkelig kunne passe. Og hun sagde ja bankerne har deresværre kollektivt fået den idé.

Men hvis du er enkeltmands virksomhed, behøver du nu ikke dit CVR tilknyttet til en bankkonto via nemkonto.

De kræver det sådan set ikke "Erhversstyrrelsen" det er kun nødvendigt hvis du skal have penge udbetalt "retur moms"

Så så længe du rent faktisk laver penge og betaler moms hver gang, så behøver du ikke nemkonto til selskabet.

Kilde "Erhversstyrrelsens kundeservice pr telefon for 4 dage siden"

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:53

qpad:

Det er en lille enkeltmandsvirksomhed, så der er jo ikke krav fra myndigheder om en særlig erhvers konto, men alle banker kræver det hvis de skal tilknytte CVR nummer, og virk.dk kræver jo at man tilknytter CVR til en konto. 

Det er ikke HELT rigtigt, at myndighederne ikke kræver noget særligt vedrørende bankkonti.

Som du nok har læst om, så er der VILD fokus på såkaldt det uvæsen der hedder hvidvask.
Det politiske/myndighedsmæssige svar på det er, at enhver bank skal "kende sin kunde", og aktivt skal forholde sig til, om de transaktioner der sker på kundens konti kan ligne hvidvask. 
Som du nok har læst, så har en række banker ikke været aktive nok omkring at kende deres kunder og deres forretningsbehov og deraf afledte behov for banktransaktioner. Det omfatter bl.a. Danske bank og Nordea, der har været i VILDT stormvejr om denne "ikke tilstrækkelige kendskab og overvågning". 

Derfor har bankerne været nødt til at "opruste" ift. viden om kunderne og deres transaktioner. Det forlyder at Danske bank har ca. 1000 medarbejdere ansat til at arbejde med dette - på en eller anden måde. 

Så jo. Myndighederne kræver REELT at erhvervskunders transaktioner foregår på erhvervskonti. For ellers kan bankerne ikke leve op til det ansvar de er blevet pålagt af politikerne/myndighederne. 

De store udgifter man har pålagt bankerne vedrørende hvidvaskkontrol kan kun betales af bankens kunder. Der er jo ikke andre indtægtskilder.
Tidligere - hvor der var høje rentesatser - kunne sådanne indtægter bl.a. komme for en betydelig forskel på udlånsrente og indlånsrente. Men i disse år er der negativ rente, og så er den mulighed udtømt. 

Derfor er bankerne nødt til at få nogen andre indtægter, f.eks. i form af gebyrer og negative renter på indlån. Det bliver så pt. primært opkrævet af erhvervskunder, mens privatkunderne stort set slipper.

Da jeg godt kan se at man er nødt til at gøre noget ved hvidvask - og ikke har et bedre forslag til hvordan det kan gøres nu - så må vi bare leve med at der er en regning der skal betales. (Jeg er da også ærgerlig over det, da jeg både skal betale gebyrer for mine erhvervskonti og negative renter for mine erhvervs-indeståender. Men "there is no such thing as a free lunch".)

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:03

ChrisOlesen:

Jeg har samme problem, men snakkede med Erhversstyrrelsen og spurgte om det virkelig kunne passe. Og hun sagde ja bankerne har deresværre kollektivt fået den idé.

Men hvis du er enkeltmands virksomhed, behøver du nu ikke dit CVR tilknyttet til en bankkonto via nemkonto.

De kræver det sådan set ikke "Erhversstyrrelsen" det er kun nødvendigt hvis du skal have penge udbetalt "retur moms"

Så så længe du rent faktisk laver penge og betaler moms hver gang, så behøver du ikke nemkonto til selskabet.

Kilde "Erhversstyrrelsens kundeservice pr telefon for 4 dage siden"

Banken KAN nægte dig ret til erhvervstransaktioner på din privatkonto, af hensyn til hvidvasklovgivning. Men de behøver det ikke. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59

Wcon:
Banken KAN nægte dig ret til erhvervstransaktioner på din privatkonto, af hensyn til hvidvasklovgivning. Men de behøver det ikke

korrekt - når vi taler personlig virksomhed kan man bruge personlig med CVR tilknyttet men - her i 2019 er det meget sjældent banker tillader det. Formentlig af 2 årsager

Det er noget rod hvidvaskmæssigt at store private penge ind og ud blandes med erhverspenge ind og ud - og - der er vel en koncensus om, at de gerne, vel som alle andre erhverv, vil have betalt for den ekstra kontrol med hvidvask ved erhverv lagt oveni - og den ekstra risiko det kan give - det større antal transaktioner og træk på IT + telefonspørgsmål, de flere - dobbelte indberetninger til skat om rente osv - og ingen bank tør i dag tage penge for personlige konto (eller negativ rente der - men det kan komme) - men alle tør åbent tage en pris for erhverv - så kan man - så gør man, med mindre man har en privatkunde, man specielt vil forkæle, og det findes jo i høj grad også. Det er så fordi man tager ind på gyngerne hvad man taber på karusellerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)