Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af et Aps?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg står og vil oprette et aps, men har ikke de 40.000 kr. til stiftelse af selskabet.

Men man kan tilføre en form for værdi til stiftelse af selskabet. 
Udover nogle materielle værdier, så er der lagt 7 måneders hårdt arbejde i selve virksomhedsideen og hvor der bl.a. er 50 skræddersyet designs - klar til brug.
Kan dette også blive værdisat af en revisor

Håber på nogen som kan hjælpe. 

Mvh

Maja 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:15

Free4kids:

Kære aminoer

Jeg står og vil oprette et aps, men har ikke de 40.000 kr. til stiftelse af selskabet.

Men man kan tilføre en form for værdi til stiftelse af selskabet. 
Udover nogle materielle værdier, så er der lagt 7 måneders hårdt arbejde i selve virksomhedsideen og hvor der bl.a. er 50 skræddersyet designs - klar til brug.
Kan dette også blive værdisat af en revisor

Håber på nogen som kan hjælpe. 

Mvh

Maja 

I teorien kan alt værdiansættes, dog ikke værdien af eget arbejde eller levering af en tjenesteydelse.

Så i dit tilfælde må de jo bero på de "materielle værdier" og "50 skræddersyet designs", kan du finde en revisor som vil kunne bekræfte værdien?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02

De materielle værdier er normalt ikke svære - dine skræddersyede designs skal du givet, over for den revisor der skal erklære kapitalen tilstede, kunne “bevise” værdien af - Ikke hvad det har taget dig af tid, for dine timer er ikke en værdi - men hvad de temmeligt kortfristet kunne sælges for alle sammen så de 40.000 kr var reelle i værdi fra dag 1

Den del tror jeg ikke er let

Hvorfor kører du ikke enkeltmands - sikrer, at du ikke tager større risiko, evt forsikrer mod det, og så lader tiden gå og skaber overskud og indtægt der kan føre til 40.000 kr stilles som kapital til ApS.

Skulle det lykkes, er det jo ikke væsentligt dyrere end nu formentlig - med revisorerklæring - og skulle det ikke lykkes, så har du fradrag for underskud (igen ikke egne timer) i anden personlig indkomst - fremfor at have det i selskabsform - som kun kan udnyttes ved succes fremover - og flere andre fordele som personlig virksomhed - der let lukkes, hvis succes ikke rækker til senere at omdanne til ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)