Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret virksomhed i DK - fakturer i Spanien, er det muligt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg bor til dagligt i Spanien og har kastet mig over en adventure guide karriere. Her i Spanien skal man som selvstændig betale ca. 3.000 kr. i sociale bidrag hver måned når man arbejder som selvstændig og det vil man skulle som adventure guide. 

Tror I det er legalt muligt at oprette et firma i Danmark og fakturere mine kunder (spanske adventure firmaer) gennem mit danske selskab? og på den måde undgå at oprette mig som selvstændig i Spanien. 

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En stor del af spørgsmålet skal stilles til spanske myndigheder-  der kan let være regler om lokal registrering for guides

Du kan jo godt have et danske firma - Personligt hvis du har dansk skattepligt - eller ApS hvis ikke og så i sidste fald betale dig fra det - uden danmark blander sig når du betaler selskabskat og - vent på andre - danske skat af lønnen men. -  det store er , om Spanien accepterer det OG om du har fordel når skat i DK og udgifter ved selskab i DK - inkl arbejdsskadeforsikring adventure guide lyder dyr - og er lovpligtig - og bank (super vanskelig/umulig hvis du ikke har dansk bopæl mm og dyr)  osv - regnes med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)