Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed eller ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Malerfirmaet FJ Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed, hvor mange selvstændige håndværkere, som er ene og alene i firmaet (malere, tømrer) har en enkeltmandsvirksomhed kontra et ApS?
Efter alt hvad jeg har læst mig til virker det optimale for mig at være en enkeltmands men det med at man selv hæfter gør at jeg overvejer et ApS🤷🏼‍♂️

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mere end bare ønske en statisk over hvor mange vælger hvad - skal du sætte dig ind i de store forskelle

Hvis du HAR stor risiko for at tabe større penge og ikke kan forsikre dig ud af det eller - drive virksomheden så store tab ikke kan forekomme, så taler meget for ApS - men der jo ganske klart også fordele ved enkeltmands - specielt i en opstartsfase hvor fradrag for tab i personlig indkomst kan være super

her ser du mere og et skema med forskellene - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Malerfirmaet FJ Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, tak for det hurtige svar.
Kan du hjælpe mig med en sidste ting.
Mit valg faldte på enkeltmandsvirksomhed, og har læst mig til det er smartest at starte op fra 1 juli med hensyn til de kvartale inberetninger.
Hvordan opretter man det med start fra 1 juli? Kan jeg godt oprette cvr nu uden at det starter fra dags dato?

Mvh Frederik
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret ligemeget om du starter den ene eller anden dag. Du har moms efter 1, 2 ´, 3 4 kvartal og det kan sagtens være efter 1,5 md hvis du starter midt i et kvartal osv - Startdato for enkeltmands er ret så ligemeget - Du kan ikke oprette andet end fra dato men du kan momsregistrere bagud - men det kræver lidt mere forklaring. Som jeg læser dig - bare stift når du er klar og så er den fjong

Selskaber bør starte så de har årsafslutning der passer med en momsperiode - men for enkeltmands er det ligemeget 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Malerfirmaet FJ Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John👍🏻

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)