Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendt faktura, men bremsning af projekt

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:
Aftaler er som udgangspunkt bindende, jf. aftalelovens § 1, og en tilbagetræden vil være en misligholdelse og derved tabt omsætning = et økonomisk tab. Modsat har kunden naturligvis krav på sin ydelse
og yes du har da ret - jeg var alt for hurtig og svarede jo faktisk modsat - Dog er jeg ikke enig i at omsætning altid er det man - hvis man ender i retten - ender med at få -

Man vil normalt ikke få penge for ex materialer og andet omkostninger som rent faktisk ikke medgår til opgaven der ikke udføres - men - ens faktisk tab ved brud på aftalen - forudsat den er entydig. Mener du man generelt vil blive tilkendt hele den tabte omsætning?

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Dejligt at høre og helt enig - man får sjældent selve omkostningstabet og skal naturligvis fradrage "sparet" materiale og lignende.

Jeg tror dog for trådsstarters vedkommende, at det vil være klogeligt at fastholde så meget af salgsprisen som muligt, så kan man altid hen af vejen indgå et forlig hvor det sparede er indregnet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35

Arne G.:

Dejligt at høre og helt enig - man får sjældent selve omkostningstabet og skal naturligvis fradrage "sparet" materiale og lignende.

Jeg tror dog for trådsstarters vedkommende, at det vil være klogeligt at fastholde så meget af salgsprisen som muligt, så kan man altid hen af vejen indgå et forlig hvor det sparede er indregnet.

også ganske enig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)