Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af moms efter lukning af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har lukket min enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg fortsat har nogle regninger, som skal betales efter lukning. 

Jeg er hertil interesseret i at få moms af disse regninger tilbage - men er dette muligt, når penge er indbetalt efter lukningen? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have alt du har købt ud inden lukning = de kan jo ikke have nogen varer eller aktiver som du skal have moms retur for - uden du også skal have solgt disse-  normalt til dig selv - til indkøbspris + moms

Hvis det er ydelser - så må du ikke kunne bruge disse ydelser privat efter lukningen og vil heller ikke bare kunne trække moms fra

Ellers går alt jo ud på, at alt sælges - ingen værdier beholdes i enkeltmands - licenser osv lukkes eller skal destrueres - og du betaler varer med mere med moms som helt alm. salg - og først derefter kan du lukke din enkeltmands og - du skal så opgive disse ting i årsopgørelsen, så skat kan se intet er beholdt og får slutresultatet

Selve betalingen har ikke det store at sige tidsmæssigt - det afgørende er, at alle regninger er inde i regnskab inden lukning og at ingen varer/aktiver beholdes men sælges ud og ingen ydelser/licenser eller andet beholdes privat.

Du må nu nok åbne den igen, for det lyder slet ikke til at du har lukket korrekt - og så kan du få en masse skattebøvl http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

vg John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

JA Sune, du skal bare anmode SKAT om genoptagelse af momsen for den periode som udgiften vedrører.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)