Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tudsegammel iværksætter :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Blandt iværksættere føler jeg mig gammel. Midt i 40'erne, og jeg er teknisk set ikke engang iværksætter endnu. Men lysten har meldt sig, og jeg ligger stort set søvnløs, ikke på den dårlige måde, men fordi ideerne farer rundt inde i hovedet. På den fede måde. Så dén del føles rigtig godt.

Jeg er IT-konsulent, en rimelig kompetent udvikler, der har fundet en niche(ish), hvor jeg virkelig tror, jeg godt ku' begå mig helt okay. Jeg er udadvendt og kommunikerer rimeligt, så selve det at skaffe kunder til biksen, tror jeg faktisk også ret meget på. Så'rn hen ad vejen.

Mit problem, og lige nu min store showstopper, er rent ud sagt penge. Jeg har et fint, fast job, villa, vovse og familie, men jeg har ganske enkelt ikke reserver til at kaste den faste løn overbord. Vi ska' jo for pokker ha' mad på bordet.

Er det muligt at finde finansiering til drift, f.eks. gennem fonde eller innovationsmiljøer, eller hvad med offentligt støttede kautioner - findes de stadig? Indrømmet, min idé er ikke voldsomt innovativ, men hvis jeg går planken ud, er jeg sgu nødt til at vide, at vi ikke dør af sult. Hvor kigger man hen - hvordan dælen gør man sådan noget her??

Og tilgiv mig, jeg ved godt det lyder lidt pylret. Men jeg har tilbragt hele mit voksenliv som lønmodtager, med alle de unoder og trygheder, der følger med. Det er så mejslet ind i hele mit væsen, og at få foden under eget bord er så radikalt anderledes, end noget, jeg har prøvet før.

Men det kribler, og ska' det være, så ska' det sgu snart være.

Anyone?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rent ud - nej du skal ikke forvente at finde fonde eller andre der vil investere i at sikre dig løn mens du starter selvstændig virksomhed op

Du må spare op selv og evt starte aften og weekend osv - hvis du må for din arbejdsgiver

Du er nødt til at spare op til testen - og så vende tilbage til lønmodtager hvis ikke vingerne bærer - du skal ikke forvente fonde eller andre går ind i sådan et projekt - Sagt lige ud og hårdt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,
Tidligere fandtes der noget, der vist hed kom-i-gang-lån, hvorved der kautioneredes fra (vistnok) vækstfonden for en stor del af beløbet, men de udgik for nogle år siden. Tænkte om nogle aminoer evt. kendte til andre lignende muligheder. Men tak for dit indspark. :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke idag “kom igang” eller tilsvarende med eller uden kaution fra vækstfond  - Der er vækstfond lån hvor de kan dække del af bankens tab hvis banken giver lån - men da det stadigt er banken der skal foretage den samlede vurdering vil det slet ikke virke i det du beskrver
Vent og se om andre har bedre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som IT-konsulent har du bedre mulighed end de fleste for at starte som freelancer. Så er det slut med det faste job, men med mulighed for en højere indtægt - specielt hvis du kan skaffe dine egne kunder udenom et bureau.

Den højere indtægt kan du så spare op og trække på når du går fuld tid med din egentlige idé.

Kunne være en "blid" start på iværksætter-verdenen. 

Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt. Kan du uddybe under hvilke forudsætninger, i fik funding? Hvor langt var I i jeres proces/projekt, hvilken type virksomhed, osv. E
Er meget nysgerrig. :-)
Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er absolut også en mulighed, jeg har overvejet.
Så må jeg så småt i gang med at gøre mig lækker overfor bureauer og eventuelle "direkte" kunder.

Delte erfaringer med diverse bureauer modtages også meget gerne. Nogle af dem er vist lidt for meget "Wild Wild West". :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vendelboss:
Så må jeg så småt i gang med at gøre mig lækker overfor bureauer og eventuelle "direkte" kunder

Du bør nok lige undersøge, hvad der står i din nuværende ansættelseskontrakt mht. om du må have påtage dig andet arbejde eller starte selvstændigt i dit nuværende job.  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vendelboss:

Fedt. Kan du uddybe under hvilke forudsætninger, i fik funding? Hvor langt var I i jeres proces/projekt, hvilken type virksomhed, osv. E
Er meget nysgerrig. :-)

Vi laver trådløse sensorer til en specifik branche. Vi havde en prototype i Arduino da vi fik funding.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)