Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på bogkoncept til spisesteder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en idé til et bogkoncept, som jeg gerne vil have feedback på, det ved jeg jo at I er rigtig gode til her.

Konceptet sætter bøger i forbindelse med cafeer/restauranter, hvor folk let og uproblematisk kan købe bøger mens de besøger stedet. Konceptet går ud på at jeg leverer bøger til stederne. Bøgerne er udvalgte ud fra cafeens/restaurantens segment og image. Et eksempel på dette kunne være en steak-restaurant, der markedsfører sig til mænd, som gerne vil have litteratur der henvender sig til netop denne gruppe. Cafeejeren får 50 procent af overskuddet, resten går til mig. Jeg har lavet en scannings-kode som kunder kan scanne, og blive sendt til en webshop hvor de med 2 klik kan købe bogen, med mobilepay.

Jeg har mange overvejelser til hvordan det praktisk kunne udføres, og en af dem er hvorvidt jeg skal udbyde interiør til cafeen – altså de reoler eller kasser som bøgerne skal stå i. Hvad tænker I om det?

Jeg har beskrevet min grundidé, og jeg har et hav af ekspansionsideer og tiltag i forbindelse med konceptet, som jeg synes kunne være rigtig spændende. Nu glæder jeg mig i første omgang til at høre jeres tanker.

Alt feedback er kærkomment. Jeg tænker især over konceptets lukrative holdbarhed og legitimering? Kan I få øje på nogle faldgruber? Måske er der en cafeejer til stede 😊

Systemet kan jeg selv lave, og jeg er ekstremt litteraturinteresseret. Jeg øver mig i at blive en god sælger.

Skal jeg gå videre med ideen?
Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår idéen korrekt synes jeg den er god. Jeg er selv forfatter og brugte lang tid og meget arbejde på at få min bog ud i boghandlerne da jeg er selvudgiver. Du kan evt tænke dette segment med da rigtig mange har problemer med at få deres bog ud hvis de ikke har et stort forlag bag sig. Jeg tror en del gerne vil betale sig til hyldeplads også. Men om idéen er økonomisk holdbar ved jeg ikke. Der skal nok en større analyse til. 

Forslag til navn: buythebook, bookmatch, bookinabox, booklover, bogladen 

Jeg sender et par i pb hvor domænet er ledigt hvis det er vigtigt. 

De bedste hilsner Dennis 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)