Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Venter på erhvervskonto. Hvor kan vi modtage penge indtil den er klar?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder som direktør i et IVS der for nylig har skiftet ejer. I denne proces er den nye ejer i gang med at overtage (allerede eksisterende) erhvervskonto hos Danske Bank. Denne proces kan dog tage 4-6 uger, men i mellem tiden har vi brug for fortsat at kunne modtage penge fra samarbejdspartnere. Hvad kan vi gøre i den mellemliggende periode? Vi har også behov for at foretage en del køb, men tænker ikke at det er et problem at ejer og direktør personligt lægger ud herfor...eller hvad?

På forhånd mange tak for svar
Mvh
Maria
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke ejer, men IVS, der har en konto.
Så ny ejer af IVS skal da ikke overtage konto. Banken skal imidlertid kende sin kunde, og måske ny-godkende IVS nu hvor ejerskab er skiftet.
Er kontoen lukket for ind- og udbetalinger nu?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria.N:
Jeg sidder som direktør i et IVS der for nylig har skiftet ejer. I denne proces er den nye ejer i gang med at overtage (allerede eksisterende) erhvervskonto hos Danske Bank. Denne proces kan dog tage 4-6 uger, men i mellem tiden har vi brug for fortsat at kunne modtage penge fra samarbejdspartnere. Hvad kan vi gøre i den mellemliggende periode? Vi har også behov for at foretage en del køb, men tænker ikke at det er et problem at ejer og direktør personligt lægger ud herfor...eller hvad?

På forhånd mange tak for svar
Mvh
Maria

Det er IVS der har kontoen - men det lyder som om banken har lukket den - mens den kontrollerer og godkende nye ejer. I så fald kan I ikke modtage penge, da IVS aldrig må modtage betalinger på privatkonto. I kan godt betale udgifter via en privatkonto - som udlæg - med den risiko der jo kan være, at IVS ikke siden kan betale pengene tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)