Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto uden privatkonto

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg har for nyligt oprettet et CVR-nummer til min enkeltmandsvirksomhed. Desværre vil min nuværende bank ikke oprette en erhvervskonto til min virksomhed, da det ligger uden for bankens interesseområde.
Jeg har nu ringet til 15+ andre banker for at høre, om de kunne tilbyde en sådan konto, men uden held. Er det virkeligt ikke muligt at få en erhvervskonto hos en bank uden en privatkonto? Det skal siges, at min forventede omsætning ligger under 50.000 kr og jeg ikke regner med at tage lån.

Hvis jeg skulle til at flytte min privatkonto for at få en erhvervskonto, hvilken bank er så mest fordelagtig for en selvstændig erhvervsdrivende?

Mange tak :)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen, hvordan er det dog så svært for alle andre banker? Suk... Tusind tak, du er en lifesaver!

EDIT: Ja, nu blev jeg så slemt skuffet... Lunarway kunne ikke hjælpe mig alligevel...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Fra  Honeste Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg spørge, hvorfor Lunar Way ikke kunne hjælpe dig alligevel? det var nemlig også mit foreslag til dig, da jeg har hørt, at de hjælper alle iværksættere uanset økonomiske situation, da deres model er fuldkommen risikofri for dem selv. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lad høre hvad årsag til nej fra Lunar var. Mig bekendt tager de alle dog forudsætning at man kun er EN ejer og dansk bopæl. Er der andre grunde til at de takker nej, var det rart at høre dem

Hvis du eller andre ejere ikke er i RKI og ikke kendt som skyldnere eller har stribe af falitter bag dig/jer, eller har en meget risikofyldt branche f.eks investering/handel bitcoins mm -  så skal I absolut kunne finde en bank, med det rette præsentationsmateriale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
De kunne ikke hjælpe mig, vist nok pga. jeg selv bor i Sverige... Så deeeet....
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

1993matias:
De kunne ikke hjælpe mig, vist nok pga. jeg selv bor i Sverige... Så deeeet....

korrekt Dansk bopæl er krav og det vil du se i noget nær alle lande, man skal bo i landet for bare lige at få en bankkonto i et land, eller have en direktør i selskabet, som bor i landet eller tilsvarende

En mulighed kunne være konto i F.eks DDB eller Nordea Sverige - Handelsbanken eller andre - som så kunne give muligheder for dansk konto - men det har du sikkert prøvet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod i samme situation engang, med min forening. Ingen banker ville hjælpe, så vi måtte overføre det hele til vores privatkonto selvom det faktisk ikke er lovligt. Desværre gav de os ikke andre valg, og du kan blive nødt til det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke lade penge overføre til en privatkonto hvis du driver et selskab. Det kan rent ud sagt give dig en fuld personlig konkurs.

som selskab er der KUN den slagne vej

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)