Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diverse spørgsmål vedr. Sende pakker fra Tyrkiet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Jeg har en bekendt som ønsker at starte en webshop op, med base i Tyrkiet, men som er henvendt til kunder i Danmark. I den forbindelse har vi et par spørgsmål, som vi havde håbet at i måske kunne hjælpe med? Han ønsker forresten at sælge tøj og andet til nyfødte, babyer, børn og mødre! :)

:: Tolden...? Hvordan bliver sådan noget behandlet i Danmark? :) Dvs. hvis de sender en pakke med tøj til nyfødte, til en værdi af 300 kroner... Hvordan bliver det så behandlet i tolden, i Danmark? Skal slutkunden betale en mer-pris for at få sin pakke?

:: Fragten...? Har i et forslag til hvilken fragtfirma min bekendte kan bruge? Kravene er at det skal være til en overkommelig pris + de er nød til at have track and trace! :)

:: Certifikaterne...? Han har allerede fundet en masse leverandører/producenter, som udelukkende producerer tøj i miljøvenlige materialer, og som "bør" kunne sendes til Danmark... Men har Danmark, og forbrugerne særlige krav/ønsker til specifikke godkendelser/certifikater?

- Tusind tak til alle der vil bruge et par minutter på at besvare mine spørgsmål :)

Venlig hilsen,
Erdal

Tilmeldt 10. Mar 17
Indlæg ialt: 33
Fra  sexidetfri.dk Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Told

Modtageren i danmark skal betale told & moms

som bliver sendt fra et land uden for EU, skal du som hovedregel betale told og dansk moms. 
Hvis du køber for varer for 80 kr. eller mindre før fragt, skal du dog hverken betale moms eller told

der pålægges også et gebyr per behandling af pakke på ca 200 kr

så det bliver meget svært at sælge vare fra Tyrkiet til danmark

Danmarks største dogging side 

Pas på det kan godt blive frækt 

Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svar! :)

Når du siger "der pålægges også et gebyr per behandling af pakke på ca 200 kr"? Gælder det så ALLE pakker, lige meget hvad? Ps. Så vidt jeg har forstået, så er det produkter til en pris på mellem 30-80 kroner alligevel.. Vil det så sige at der ikke kommer nogen moms/told oveni?

Venlig Hilsen,
Erdal

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236525

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)