Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må jeg tjene uden et CVR nummer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Jeg er 16 år og har en lille iværksætter drøm, som jeg godt kunne tænke mig at sætte i værk.
Jeg skal til at igang med noget handel i USA, hvor jeg både køber og sælger varer i USA.
Der er hverken noget import eller eksport. ALT foregår i US.

Men som i fleste nok allerede tænker er jeg alt for ung til at stifte et CVR nummer
Har derfor været så heldig at få mit cvr nummer under min mors navn. Så jeg ejer 99% af det, hvor hun så ejer 1%. 
og når jeg så bliver myndig, bliver det så skiftet hen på mig.

Men hvor meget må jeg tjene uden et cvr nummer? og hvordan bliver min indkomst beskattet?? 

Jeg bruger mine arbejdspenge på at investere i produkter, som allerede er beskattet.

(Mit frikort er opbrugt) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sen112:
. Så jeg ejer 99% af det, hvor hun så ejer 1%. 
og når jeg så bliver myndig, bliver det så skiftet hen på mig.

Så simpelt er det altså ikke, det er din mor som er ejer og bliver beskattet af overskudet, det er også hende der er juridisk ansvarlig. En enkeltmandsvirksomhed kan kun have en ejer.   Du vil ikke bare kunne skifte ejer i et enkeltmandsvirksomhed.

Et CVR nr.  har intet at gøre med hvor meget du kan tjene, der skal betales skal af overskud.  Omsætters der for mere end 50.000 DKK indenfor en 12 månedernes periode skal man være moms registreret.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du har fået dispensation så DU står registreret - så ejer din mor 100% og du 0% - og din mor har hele ansvaret

Det er muligt når du bliver 18 af tfå hjælp til generationsskifte hvis det har været en succes

Du skal føre regnskab og det skal ligge til grund for det din mor angiver til skat - og der er skat af overskuddet

Momsregistrering har Ravn også forklaret ser jeg nu

Bare at sælge fra USA til USA er ikke altid let - der er ret snævre grænser for, hvornår du bliver forpligtet til at have registrering i USA

I alle fald - for nu- kan du ikke være ejer - og i kan ikke være delte ejere, andet end I kan aftale hvordan I gerne vil have det til at være, men din mor ejer, har alt ansvar og al skat/moms osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

du kan google skat.dk, men der er en anden mulighed når man er fraalancer - to fagforeninger har mulighed for at ,man bruger deres cvr nr, dvs man kan godt tage jobs og stadig være ledig indimellem. TL har teknik & design og HK har noget lignende

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn. Det er et APS CVR jeg tænker at få oprettet. 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakkede lige med en revisor ift min situation. Han anbefalede at jeg brugte den her metode. Med tilladelse af min mor selfølgelig. 
At hun tegner et cvr nummer, under hendes navn. Også laver vi en aftale at hun ejer 1% og jeg 99%. Også når jeg bliver myndig kan vi nemt skifte det til at jeg bliver ejer af det.  Han anbefaler derfor at jeg starter ud med intet cvr nummer indtil jeg formår at tjene omkring de 30.000 så jeg lige kan se om forretningen fungere. Også derefter stifte et APS CVR nummer.  Men det er måske ikke så let, som det lyder?????


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sen112:

Snakkede lige med en revisor ift min situation. Han anbefalede at jeg brugte den her metode. Med tilladelse af min mor selfølgelig. 
At hun tegner et cvr nummer, under hendes navn. Også laver vi en aftale at hun ejer 1% og jeg 99%. Også når jeg bliver myndig kan vi nemt skifte det til at jeg bliver ejer af det.  Han anbefaler derfor at jeg starter ud med intet cvr nummer indtil jeg formår at tjene omkring de 30.000 så jeg lige kan se om forretningen fungere. Også derefter stifte et APS CVR nummer.  Men det er måske ikke så let, som det lyder?????


var det en aut- revisor? Alle må kalde sig det
Det er ikke muligt at i laver aftale om hun ejer 1% og du 99% i forhold til andet end det i lover hinanden. Ja det er muligt at lave generationsskifte - dog ikke bare lige sådan tryk på en knap

Du kan da godt prøve som CPR - men så er det igen din mors - dit må ikke indgå forpligtelser - og der er vel ingen mulighed for at du får en betalingsløsning i USA (eller DK) eller en bank der kan betales til. DU må ikke i dit CPR optræde som virksomhed før du er 18

Lyder som en lidt løs rådgivning du har fået . men start i din mors CPR hvis hun vil tage ansvaret og kan få et sted folk kan betale til og virke tillidsvækkende overfor kunderne med. Hvis du rammer 4000 kr per måned bør du momsregistreres da du ellers kan få problem
Din mor må gerne stifte et ApS som hun så sælger til dig. Du må være ejer selvom du er 16 - en over 18 (din mor f.eks) skal så bare være direktør. Der er en del forpligtelser i et ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk lige på at for at oprette en anpartsselskab skal der lægges 40.000 DKK i anpartskapital. 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 
Er lidt på bar bund, nu hvor jeg får 2 forskellige forklaringer. 
Må jeg vide hvad du vil have gjort i min situation? 

som gerne vil gerne vil købe og sælge i USA gennem Amazon (Online Arbitrage). Men kan ikke oprette CVR, som 16 årig?.... 

- Senad Suljic

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)