Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare import fra Kina til enkeltmands, men skal bruges i et I/S, der endnu ikke er oprettet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har sammen med to gutter valgt at starte egen virksomhed. Vi vil oprette et I/S. Vi vil starte med at bestille et lille bulk hjem fra Kina, for at teste produktet, og for at se, om det overhovedet siger danskerne noget. MEN, vi har ikke alle planer på plads endnu, men det har vi snart. Og vi vil faktisk allerede gerne nu have varene bestilt hjem, da det kan tage 2-3 uger, til de ankommer til Danmark fra Kina. Så kan vi gå igang med sælge med det samme, og lige så snart, I/S'et er på plads og godkendt med CVR.

Sagen er den, at jeg allerede har min egen enkeltmandsvirksomhed. Hvis jeg nu bestilte varene hjem fra Kina allerede i dag, så kunne jeg oplyse mit moms nr. osv., så jeg/vi ikke skal betale moms af varene, right? Told skal selvfølgelig betales, i know. MEN, jeg skal jo' ikke bruge varene i mit firma, men i det kommende I/S? Kan jeg så bestille varene hjem i mit navn, og så overflytte dem til I/S'et, når det er oprettet? Fra når vi ansøger om CVR, kan det tage noget tid, før selskabet er godkendt og osv.

Vil dette være muligt? Håber I forstår hvad jeg mener. Vi kunne jo' godt bestille varene hjem allerede nu, men vi vil jo' ikke betale 25% i moms. Dette kan vi undgå, hvis jeg bestiller med mit firma.

Håber en kan hjælpe :-).

Tak!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset om det er I/S eller enkeltmandsfirma skal du være importør registreret. momsen betales ikke ved import med modregnes i momsregnskabet.

Husk i øvrigt at mange produkter skal leve op til EU krav mht. sikkerhed, miljø, mærkning ...osv, før de lovligt må importeres til EU/ Danmark.  

Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn! Tak for dit svar. Dette er jeg klar over :-). Jeg er import registreret i mit enkeltmandsfirma. Tror du, jeg vil kunne bestille varene hjem i mit navn, regne momsen fra, og så sælge det i I/S'et uden problemer?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja naturligvis kan du sælge varen fra enkeltmandfirmaer til I/S på helt almindelig vis, Du skal naturligvis pålægge moms ved salget.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Hej Ravn! Tak for dit svar. Dette er jeg klar over :-). Jeg er import registreret i mit enkeltmandsfirma. Tror du, jeg vil kunne bestille varene hjem i mit navn, regne momsen fra, og så sælge det i I/S'et uden problemer?

så længe du sælger til indkøbspris + moms er der næppe nogen der laver ballade over det - det bedste er vel at få importreg osv -i I/S og lade dem stå for det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)