Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for forudbetalt faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man betaler en faktura før forfaldsdatoen, indtræder fradragsretten så på betalingstidspunktet eller først på den anførte forfaldsdato?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle fakturaer - dine egne eller dem du modtager skal bogføres på fakturadato - hvornår de betales har intet med fradrag at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak :). Så hvis fakturaen er betalt før fakturadatoen hvordan skal selve bankbetalingen så bogføres? Som et lån til leverandøren?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

OK, tak :). Så hvis fakturaen er betalt før fakturadatoen hvordan skal selve bankbetalingen så bogføres? Som et lån til leverandøren?

med alle dine spørgsmål er kun ET råd - få hjælp, for du kommer til at lave masser af fejl. Nej - fakturaen bogføres som omkostning med modpost gæld/udedstående til leverandør og når den betales udlignes gæld til leverandør mod bank
DU skylder leverandøren penge fra fakturadato - så at betale forud har intet at gøre med at låne leverandøren penge

Men det duer slet ikke at bogføre selv med så lidt baggrund og uden at kunne bruge sit regnskabsprogram - du kommer til at få moms og alt muligt andet i gale perioder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror måske du misforstår mit spørgsmål.

Sagen er at betalingen i dette tilfælde er sket FØR fakturadatoen, så der er ikke nogen gældspost jeg kan udligne. Jeg kan sagtens finde ud af at bogføre fakturaer normalt som du beskriver, men det forudsætter jo at fakturaen bogføres før den betales og ikke omvendt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så forstår jeg ikke dit spørgsmål. Hvordan betaler du uden at have fået en faktura - hvor kender du beløbet fra og hvorfor -(fanden) gør du det 
Fakturadato er bogføring - betaling er lige meget - betaler du uden faktura - så ved jeg slet ikke hvad du betaler efter-  du må jo så have et helt andet bilag, ellers kan du jo ikke bare betale ud i den blå luft - til dækning af noget der måske ikke er leveret -

I så fald er det en type depositum som ikke giver fradrag før forfald ,men jeg tror, ud fra dine ganske mange indlæg, at du roder ting sammen helt ærligt - men rent gæt 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, jeg skulle have forklaret situationen bedre til at starte med.

Jeg har modtaget en faktura fra en leverandør og betalt den med det samme. Nu viser det sig at den "Fakturadato" som er påtrykt fakturaen er sat til d. 01 i den efterfølgende måned, og altså ikke på den dato jeg rent faktisk har modtaget fakturaen.

Hvis jeg bogfører fakturaen på udstedelsesdatoen kommer datoen ikke til at passe med den der står på fakturaen. Hvis jeg bogfører på den påtrykte fakturadato, så kommer fakturaen til at blive bogført efter betalingen.

Jeg kan nu se at det rent faktisk er et lovkrav at fakturadatoen skal svare til udstedelsesdatoen, så jeg tror løsningen må være at få leverandøren til at lave en ny faktura med korrekt dato,

Jeg ved ikke helt hvad du hentyder til med mine "ganske mange indlæg". Jeg har ikke skrevet særlig mange indlæg på Amino, og det her er første gang jeg har stillet et regnskabsspørgsmål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep bed om ny faktura bare - eller bogfør den undtagelsesvis bare på den dato du fik og betalte den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)