Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurator har solgt mine udlejede varer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine kunder (tidligere) lejede en del varer.

Nu er der afsagt dekret og alt inventar, udstyr er solgt, inden dekret kom i Statstidende!.

Der er selvfølgelig fremsendt krav på udstyret, samt på resterende af aftalen.

Der er ligeledes fremsendt krav på nogle varer, der er solgt, men hvor det er anført i S&L, "at alle varer på denne faktura forbliver "mine" indtil det fulde beløb er betalt".

Disse er også gået med i handlen!

Hvad skal jeg gøre nu. Der er idag modtaget en lang smøre om årsagen til det pludselige salg og en dulens masse undskyldninger.

Hvad skal/kan jeg gøre?, sende en faktura til kurator på mine tilgodehavender.

Eller?

PS.: Det er et af de store advokatfirmaer, der har boet.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjernet tekst

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Pythonrap:

En af mine kunder (tidligere) lejede en del varer.

Nu er der afsagt dekret og alt inventar, udstyr er solgt, inden dekret kom i Statstidende!.

Der er selvfølgelig fremsendt krav på udstyret, samt på resterende af aftalen.

Der er ligeledes fremsendt krav på nogle varer, der er solgt, men hvor det er anført i S&L, "at alle varer på denne faktura forbliver "mine" indtil det fulde beløb er betalt".

Disse er også gået med i handlen!

Hvad skal jeg gøre nu. Der er idag modtaget en lang smøre om årsagen til det pludselige salg og en dulens masse undskyldninger.

Hvad skal/kan jeg gøre?, sende en faktura til kurator på mine tilgodehavender.

Eller?

PS.: Det er et af de store advokatfirmaer, der har boet.

Svaret afhænger af om der er afsagt endeligt konkursdekret. Jeg læser dit indlæg som det er afsagt? 

Jeg var alt for hurtigt i mit svar - sorry.

 

Det jeg egentlig ville spørge om, er om det er kunden selv der har solgt dine varer eller? eller har du kendskab til om kurator er en del af den handel?

Og sidst men ikke mindst ved du hvor varerne er? Og kan varerne identificeres?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Jeg var alt for hurtigt i mit svar - sorry.

Kender det godt Yes

Jesper_nl:
Det jeg egentlig ville spørge om, er om det er kunden selv der har solgt dine varer eller? eller har du kendskab til om kurator er en del af den handel?

Kunden var igang og kurator har godkendt handel.

Jesper_nl:
Og sidst men ikke mindst ved du hvor varerne er?

Muligvis, da der er startet firma i samme navn, bare på Øerne.

Jesper_nl:
Og kan varerne identificeres?

Ja, jeg har billeder fra hjemmesiden inden konkursen, der var de på. Der er også serienummer på.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Jesper_nl:
Det jeg egentlig ville spørge om, er om det er kunden selv der har solgt dine varer eller? eller har du kendskab til om kurator er en del af den handel?

Kunden var igang og kurator har godkendt handel.

Uden at kende til fakturatekst eller evt. lejebetingelser og dermed din ret til at råde over varerne, så ville jeg starte med at rette henvendelse til kurator og sige at du har en række ejendele i konkursboet som er omfattet af konkurslovens § 82 og dem vil du gerne have udleveret! Vedlæg helst bilag/dokumenter hvor der står at varerne er dine. Skriv/fortæl gerne kurator at varerne nemt kan identificeres og har følgende serienummer.

 

Tænk ikke så meget over den "kolde jura" i første omgang, men prøv med den henvendelse. Nogle gange har kurator ikke fået den objektive sandhed af den tidligere ledelse i konkursboet.

Uanset tvinger du i hvert fald kurator til at kigge på sagen. Det er på ingen måder en garanti for at du får dine varer, men det er da et forsøg værd.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for dit svar.

Uden at kende til fakturatekst eller evt. lejebetingelser og dermed din ret til at råde over varerne, så ville jeg starte med at rette henvendelse til kurator og sige at du har en række ejendele i konkursboet som er omfattet af konkurslovens § 82 og dem vil du gerne have udleveret! Vedlæg helst bilag/dokumenter hvor der står at varerne er dine. Skriv/fortæl gerne kurator at varerne nemt kan identificeres og har følgende serienummer.

Dette er fremsendt med fakturakopier, hvor alt er anført. Samt dumpscreen af hjemmesiden, hvor varerne er afbilledet.

Jesper_nl:
Nogle gange har kurator ikke fået den objektive sandhed af den tidligere ledelse i konkursboet.

Den er jeg helt med på med denne tidligere "direktør" og da der blev fjernet et aktiv for over 450.000,00, blev dette oplyst. Jeg venter på billeder fra nabofirmaet, der har flere kameraer oppe.

Uanset tvinger du i hvert fald kurator til at kigge på sagen. Det er på ingen måder en garanti for at du får dine varer, men det er da et forsøg værd.

Når kurator sælger varer, der er en anden ejer af, så må denne da vente på der fremsendes opgørelser. Og lade være med at betænke sig selv, som denne er virkelig god til.

Jeg vil jo kalde det tyveri.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Tænk ikke så meget over den "kolde jura" i første omgang, men prøv med den henvendelse. Nogle gange har kurator ikke fået den objektive sandhed af den tidligere ledelse i konkursboet.

Hej Jesper

Har prøvet at skrive kommentarer under citater, men det bliver med samme "grå" skrift.

Jeg har, som du skrev henvist til § og da salget er sket før dekret i statstidende, så er er det jo tyveri. Tidligere direktør har ikke sagt sandheden. Kurator har medvirket, så en tur i gennem Advokatsamfundet.

Der er ligeledes fjernet aktiver for XXX.XXX.XX, som jeg har fået informationer om fra naboer!.

Jeg har også fået informationer om hvor de muligvis kan findes-

Har modtaget følgende:

" under konkurs, skal jeg herved meddele boets kreditorer, at kurator agter at opgive to igangværende retssager".

"Der er tale om sag anlagt af leverandør mod det nu konkursramte selskab inden konkursen. I begge sager er af leverandør nedlagt påstand om betaling af beløb i henhold til fakturaer udstedt for udført arbejde. Det konkursramte selskab har bestridt kravene – primært med henvisning til mangelindsigelser".

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Jesper_nl:
Tænk ikke så meget over den "kolde jura" i første omgang, men prøv med den henvendelse. Nogle gange har kurator ikke fået den objektive sandhed af den tidligere ledelse i konkursboet.

Hej Jesper

Har prøvet at skrive kommentarer under citater, men det bliver med samme "grå" skrift.

Jeg har, som du skrev henvist til § og da salget er sket før dekret i statstidende, så er er det jo tyveri. Tidligere direktør har ikke sagt sandheden. Kurator har medvirket, så en tur i gennem Advokatsamfundet.

Der er ligeledes fjernet aktiver for XXX.XXX.XX, som jeg har fået informationer om fra naboer!.

Jeg har også fået informationer om hvor de muligvis kan findes-

Har modtaget følgende:

" under konkurs, skal jeg herved meddele boets kreditorer, at kurator agter at opgive to igangværende retssager".

"Der er tale om sag anlagt af leverandør mod det nu konkursramte selskab inden konkursen. I begge sager er af leverandør nedlagt påstand om betaling af beløb i henhold til fakturaer udstedt for udført arbejde. Det konkursramte selskab har bestridt kravene – primært med henvisning til mangelindsigelser".

At direktøren lyver må man acceptere (kold kendsgerning, desværre!)

 

Men inden du beskylder advokaten/kurator for urent spil, så skal du have 100 % styr på beviserne! ellers er det for nemt at kravle uden om en sådan anklage.

Du skal bede kurator dokumentere påstanden om at kravet skulle være bestridt, herunder dokumentere mangelindsigelserne. Dernæst skal du bede kurator meddele dig hvordan i skal løse de påståede mangler ved levering/varerne, du kan jo eventuelt foreslå at handlen/købet skal gå tilbage mod at du får dine varer retur samtidig med kravet frafaldes.

Derudover skal du bede kurator redegøre for hvor "dine" varer befinder sig på nuværende tidspunkt, er de i konkursboets besiddelse?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Men inden du beskylder advokaten/kurator for urent spil, så skal du have 100 % styr på beviserne! ellers er det for nemt at kravle uden om en sådan anklage.

Når der var afsat 4 uger fra dekretdato og 2 dage efter var det hele solgt, så er det da urent trav, når man ikke lige venter?

Jesper_nl:
Derudover skal du bede kurator redegøre for hvor "dine" varer befinder sig på nuværende tidspunkt, er de i konkursboets besiddelse?

Var forbi tidligere på ugen, der blev det sidste afhentet. Mine varer, var væk.

Det er da utroligt, hvad en kurator kan slippe afsted med. For egen vindings skyld.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Var forbi tidligere på ugen, der blev det sidste afhentet. Mine varer, var væk.

Det er da utroligt, hvad en kurator kan slippe afsted med. For egen vindings skyld.

Jeg kan godt forstå du er fortørnet, og det er sikkert grunden til at du ikke læser Jespers råd som jeg forventer de skal læses.

Der er ingen tvivl om at kurator ikke må sælge dine ejendele som en del af en andens konkurs, medmindre der som minimum er nogle krav mod dig.

Det er ikke her og nu et spørgsmål om dine varer er væk.

Det er et spørgsmål om at kurator skal anerkende at det er dine varer og at de er væk, og så som opfølgning fortælle dig hvad denne agter at gøre.

Hvis det som du skriver er dine varer, og de er solgt uretmæssigt, så har du et retskrav der er anderledes end for simple kreditorer. Det store problem er at du skal betale en advokat for at kæmpe og din modpart skal bruge sin egen "gratis" tid. Kan det betale sig at få ret?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)