Selskabet har revisorpligt og denne skal jo revidere afslutningsregnskabet ved en frivillig likvidation. Det regnskab, bliver det så offentligt i CVR som de tidl. årsregnskaber?
jeg kan se andre som ER afsluttet - hvor der er både INDLEDENDE likvidationsregnskab OG afsluttet at finde på CVR- men det jeg følger har revisorpligt og er ca 1,5 måned henne i processen - og har stået som frivillig likvidation flyttet til likvidator i den periode men:
Har ikke noget offentligt Indledende likvidationsregnskab
Der er ikke nogen statstidende offentliggørelse
Er med alt jeg ved, absolut ikke solvent - men har et par mio i gæld der ikke kan dækkes - dog er den absolut hovedkreditor en af ejerne med et konvertibelt lån
Jeg synes det er interessant at lære, om en likvidator rent faktisk bare kan køre en frivillig likvidation til ende f.eks ved, at ejeren afskriver sin gæld til selskabet - så det bliver solvent - og om revisorpligten blot betyder at det er en type intern revision, som ikke noget sted fører til offentligt slutregnskab?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der er ikke pligt til at opfylde pkt 1 og 2. Det er som jeg husker det ophævet i 2006.
Det endelige likviditationsregnskab skal indsendes og bliver offentliggjort. Det er selskabslovens § 224 og indsendelsensbekendtgørelsen som danner grundlag for dette.
Der er ikke pligt til at opfylde pkt 1 og 2. Det er som jeg husker det ophævet i 2006.
Det endelige likviditationsregnskab skal indsendes og bliver offentliggjort. Det er selskabslovens § 224 og indsendelsensbekendtgørelsen som danner grundlag for dette.
desværre svarer EOS anderledes - nemlig at endeligt likvidationsregnskab IKKE bliver offentliggjort Se CITAT:
Hvis et selskab ikke kan anmelde afsluttende likvidationen inden for fristen for rettidig indsendelse af årsrapporten for regnskabsperioden, så skal der indberettes en årsrapport for perioden, jf. Bekendtgørelse af årsregnskabsloven § 139. Denne årsrapport vil blive offentliggjort.
Når likvidationen afsluttes, skal Erhvervsstyrelsen modtage et afsluttende likvidationsregnskab, men dette vil ikke blive offentliggjort.
Så det virker ikke til man kan se et regnskab fra selskab under frivillig likvidation - kun alm årsregnskab hvis den frist kommer inden frivillig likvidation er afsluttet
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, ser at de er faldet udenfor bekendtgørelsen for få år siden. Kan blot se at de frivillige likvidationer som jeg har været part i har offentliggjorte likviditetsregnskaber.
Ja, ser at de er faldet udenfor bekendtgørelsen for få år siden. Kan blot se at de frivillige likvidationer som jeg har været part i har offentliggjorte likviditetsregnskaber.
. Fino. Det jeg følger er med 99,9% et der ikke offentliggør når de ikke skal, og så kan ma vel i princip lukke ved frivillig likvidation uanset man er insolvent ved stor gæld til ejer, og blot betaler den likvide beløb der faktisk står - retur til ejer (som i princip ikke må få lån retur fra andet end overskud ved specifikt projekt). Når fred med det, men jeg kan forestille mig, at EOS næppe kontrollerer noget når de modtager regnskabet, så det er nok op til at revisor ikke gør noget galt
At EOS skule reagere på noget som helst, har jeg svært ved at tro, når jeg ser hvor mange regnskaber de modtager og som indeholder grove fejl
vh John Hannover
Men du må stadigvæk kunne rekvirere regnskabet fra Erhvervsstyrelsen selvom det ikke offentliggøres.....
ja har godt tænkt om man kan købe det som med generalforsamlinger - uden at selskabet nødvendigvis får besked og ser det som at jeg forfølger dem (hvad jeg slet ikke gør eller vil)
vh John Hannover