Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg af fragt - MOMS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 18. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har en webshop der tilbyder en fast fragt pris på 35kr. Denne pris kan variere for mig, da pakkens vægt kan variere. 

Jeg har en konto hos et fragtselskab, hvor jeg køber min fragt. Jeg køber for, lad os sige - 300kr fragt af gangen. Der bliver altså løbende tanket op. Denne pris er inklusiv moms.  Hvis jeg sender en pakke afsted, bliver beløbet trukket fra de 300kr.

Mit tænkte eksempel er.

En kunde køber en vare hos mig. Kunden betaler 35 kr i fragt

Jeg bliver trukket 40 kr i fragt.

Jeg har allerede betalt moms af fragten da jeg tankede op. 

Hvordan bogfører jeg dette?

Jeg tænker at det skal fremgå af min faktura at jeg har solgt fragt til kunden for 35kr,-

men hvordan bogfører jeg det i Dinero? Jeg ved at man kan lave en "ny linje" og så indtaste fragten deri, men er det nødvendigt når jeg allerede har fragt betalt fragt og moms et andet sted? 

Jeg håber det er til at forstå :)

på forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine indkøb - varen og fragten er på en konto for køb, og er det, som det plejer, fragt med moms og vare med moms måske - ja så bogføres det jo automatisk med købsmoms

Når du sælger så er varen og fragten et og samme momsmæssigt - du kan føre det samlet som salg med moms - eller hvis du vil kunne skille fragt og moms fra hinanden, hver for sig - enten via fakturaen eller manuelt som 2 eller flere linjer

Der er ikke nogen forskel i om du køber for mere end du sælger osv - momsmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 18. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)