Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregler for salg af varer fra et tysk firma til danske kunder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle iværksættere og kloge hoveder,

Jeg går med tanken om starte en dropshipping forretning op, med en europæisk leverandør.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad reglerne, fordelene og ulemperne er, ved at stifte et selskab i Tyskland og sælge varene til danske private kunder via en webshop. (Der skal selvfølgelig være dansk kundeservice og kontor)

Er der væsentligt skattemæssige regler man skal tage højde for?

Skal man opkræve tysk eller dansk moms ved salg til danske kunder? (19% Vs 25%)

Er der andre udgifter i forbindelse med en visa dankort betaling fra Danmark til en tysk bankkonto? Vekslegebyr osv?

Håber i kan give mig svar på mine spørgsmål!

Tak på forhånd!


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke lige se en god grund til at stifte i tyskland med mindre du selv bor der. Varer sælges forudsat  butikken drives fra tyskland og der sendes fra tyskka´land med tysk moms og hvis den drives fra DK med dansk moms - det du skriver om dansk kontor gør det endnu mere komplekst at svare på

Hva dankort angår: Kun dansk shop kan have dankort - ellers er det visa osv med større/andet gebyr gebyr -
Veksling: Man vil nok vælge en euro konto men ja der kan være vekselgebyr - men jeg kan ikke komme det nærmere og ved ikke nok om tyske shops for den sags skyld heller - ud over at bureaukratiet er stort ikke mindst hvis du bor i DK og skal drive selskab i Tyskland - og mangler nok at forstå hvad det er du vil opnå ved det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, er det lidt kompliceret, og afhænger af det konkrete setup.

Men selv en rent tysk-baseret webshop, der sælger til danske forbrugere, skal registreres og afregne dansk moms af salget, når der omsættes for over 280 tkr. årligt til Danmark.

Hvis dit tyske selskab i realiteten ledes fra DK, fordi du bor her, vil selskabet også være skattepligtigt til DK ud fra reglen om ledelsens sæde.

Tilmeldt 13. Apr 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar, troede godt det kunne betale sig at sælge varene fra Tyskland da der er en lavere moms på varene. 7% er jo en sjat ;).
Men tror jeg holder mig indenfor vores landegrænser så😃
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

6% og så ny regel fra om få år (mener 2021) hvor der sælges med lokale lands moms også for varer - ganske som idag for ydelser - for at undgå intern konkurrence på moms. I dit fald alt for kompliceret - du finder heller ingen større danske webshops som vælger aktivt at drive det fuldt fra tyskland for at reducere moms - det ville mange gøre hvis det var en fidus

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)