Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords og AdSense: Total overdrevet brug af dem

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk umuligt IKKE at besøge en site hvor der ikke findes Goooooogle ads - personligt irritere de mig faktisk lidt; ganske vidst er nogle websites gode til at integrere reklamerne, så de ikke "forstyrre" besøget - men på andre steder er simpelthen for øbberbøv, især på de sites som udelukkende er lavet for at kunne placere Google ads på den.

Søgte eksempelvis på "importbiler" - et af resultaterne var en sites plastret til med endnu flere "resultater" - og så selvfølge Gooooogle Ads.

Men, men - jeg forstår da baggrunden for at placere AdWords på sin site - og ved da at flere laver fornuftige penge på det, meeeen efterhånden synes jeg det nærmer sig det platte ;-)

Tænk på alle de som bruger AdSense - og dermed har annoncer på alle mulige sites, som overhovedet ikke har relation til det annoncerede - hvilket om muligt, skaber vanvittig mange hits, som slet, slet ikke er pengene værd: Nogen gange keder man sig så meget på en site, at bare vælger en af de Gooooogle ads, som virker mest interessant.... bare sådan for at komme vide: Back button i Explorer er jo blot at gå tilbage til en endnu mere kedelig site ;-)

Ros skal Thorborg dog have for bruge af Gooooogle Ads på Amino: Som oftest relevante - og så er de diskrete: That I like!

Det var så mine 2 cents ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:41

Hej Lasse

Vi er bestem enig langt af vejen. Men ligefrem, at rose Martin for brugen af googlereklame synes jeg er meget modsigende.

De reklamer der er i bunden med KÆMPE bogstaver, hvordan kalder du dem diskrete?

Men bortset fra det så er vi bestemt enige. Det værste jeg kan møde er en webshop hvor JEG som køber bliver mødt af bunker af disse reklamer.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:53
Dato: 3/8/2006 4:41:09 PM Forfatter: Kenneth Boysen

De reklamer der er i bunden med KÆMPE bogstaver, hvordan kalder du dem diskrete?

I min terminologi er de diskrete... ser aldrig dem i bunden faktisk!
Men min bemærkning var nu mere rettet mod dem i toppen af siten; diskrete og relevante.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:45
Det er ikke det enkelte website der bestemer hvor relevante reklamerne er - det er Google :)
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:21

Det er rigtigt som du skriver, Lasse - der er for mange der driver rovdrift på Adsense.

Ideen bag konceptet er ellers god. Man kan som serviceindehaver trods alt få lidt hjem så udgiften til hosting, design og måske lidt Adwords er betalt, det kan også være en simpel måde at modtage betaling for viden, men med den eksplosion af websites der opstår, alene baseret på Adwords, bliver det for meget.

Det må være et spørgsmål om tid før der bliver luget kraftigt ud i branchen. Jeg synes at Mikkel engang nævnte, at mange Adwords-annoncører simpelthen slå annoncering på indholdssider fra - så regulerer det jo sig selv på et tidspunkt.

Med venlig hilsen

Carsten O.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:25
Ok, men hvordan kan det så være at Google´s reklamer på Amino som regel virker meget mere relateret til Amino´s indhold? Er selvfølgelig klar over at sitet krydser af hvilke emner man ønsker at reklamere for...

Nu har jeg jo været omkring din blog, deMib - og må da sige jeg næsten ikke kunne finde resten af blog indlægget om MSN og deres million konkurrencen; hele skærmen eksploderede i et orgie af Gooooogle Ads... prøv selv at besøge din blog, klik på "Mere om MSN...."

Det er lidt forstyrrende - og ligger i lige tråd til det jeg pointere i indlægget.

Ikke ment som kritik der nu skal bunde ud i lang ping-pong --- men tjek lige mit eksempel fra netop din blog (hope it´s ok!)

Lasse

Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:28

Må give Burholt ret i at lige netop den side er en anelse sovset ind i adsense.

Jeg bruger selv adsense og udover de håndører der kommer ind (som jeg så bruger på adword) så betragter jeg dem også som en merværdi til min blog.

Skriver jeg for eksempel et indlæg om pantebreve så kommer der automatiske reklamer for pantebreve hvor læseren så kan hente endnu mere oplysning. Det er altså noget der hjælper mine læsere til at komme videre.

At det emne jeg beskæftiger mig med (tvangsauktioner) så er en mikroniche er jo kun fordi det går så godt i samfundet lige pt. bare vent til om 4-5 år så bliver www.danishinvestor.blogspot.com større end jubii.dk

ps. nogen sagde man kunne fravælge emner eller kategorier. Hvordan gør man det?
Jeg ville for eksempel meget gerne undgå "tradesoeasy" reklamer og lignende bras.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:47

Jeg eksperiementerer HELE tiden med måde jeg bruger AdSense og andre reklameprogrammer på de reklamefinancierede sites jeg arbejder med. Det er derfor jeg tjener så godt på den slags :)

Som med al anden reklameindtægter handler det om bundlinien. Hvis jeg kan tjene mere ved at pisse f.eks. 10% af, som synes der er for mange reklamer, så kan jeg fint leve med det. Man kan allievel aldrig gøre alle tilfredse. Det handler om bundlinien. Nogle gange kan det f.eks. give en bedre budlinie IKKE at vise reklamerne særligt ofte, og så lige pludselig (f.eks. ved hver 5 page view) smække dem i hovedet på folk. Det vigtigste at forstå er bare, at der ikke findes en one-fits-all model. Jeg har naturligvis oparbejdet nogle erfaring, rent personligt og i mit firma, men deruodover handler det faktisk mest om at eksperimentere. test, analyser, ret - og forfra.

Og ja, reklamer er da skide trættende. Jeg hører nok selv til dem der har en relativ lav tollerance for reklamer og foretrækker sites der er rimelig "rene", men min personlige smag har bare ikke ret meget at gøre med mit professionelle virke. Det nytter ikke noget at jeg lader mine egne personlige præferencer for den slags være styrende for hvordan jeg optimere reklameindtægterne på de sites jeg selv eller mine kunder driver. Det ville simpelt hen være uprfessionelt, i mine øjne.

Jeg synes i alle fald, at online reklamer, sådan generelt, er langt mindre forstyrrende og anmasende end mange andre reklameformer alene af den årsag at brugerne selv vælger - de vælger at besøge et website, de vælger at søge på Google osv.  De fleste af de største websites i verden er fulde af reklamer og folk besøger dem alligevel igen og igen. Folk vælger også at se film på TV3 selvom de bliver afbrudt af reklamer 4 gange i timen. Jeg er sikker på at TV3 godt ved at de jager over 50% af deres potentielle seere væk med den strategi, men de har øjensynligt vurderet at der så til gengæld er rigeligt med penge tilbage i dem der godt kan leve med de mange reklamer. Og jeg tror de har ret. Og ja, på trods af min personlige reklamefjendskhed er jeg faktisk en af dem der tit ser en film på TV3. ... makes you think, right :)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:31
Dato: 3/10/2006 1:47:12 PM Forfatter: Mikkel deMib

Jeg eksperiementerer HELE tiden med måde jeg bruger AdSense og andre reklameprogrammer på de reklamefinancierede sites jeg arbejder med. Det er derfor jeg tjener så godt på den slags :)

Som med al anden reklameindtægter handler det om bundlinien. Hvis jeg kan tjene mere ved at pisse f.eks. 10% af, som synes der er for mange reklamer, så kan jeg fint leve med det. Man kan allievel aldrig gøre alle tilfredse. Det handler om bundlinien.

Respekt :-)
Jeg forstår!

Lasse ;-)

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 12:15
Som AdSense bruger/kunde/indholdsleverandør/whatever i de sidste to år kan jeg klart sige at prisen på den trafik, jeg sælger til Google har været jævnt nedadgående.

Sandt er det imidlertid at priserne varierer stort fra område til område og hvilke områder der er attraktive skifter over tid. Så hvis man skal tjene penge på AdSense så skal man være villig til at konstant eksperimentere og optimere; ellers er det ganske ikke besværet værd.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)