Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt som forhandler at reklamere for et produkt med producentens navn som søgeord?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sidder med en problemstilling, som læner sig op af hvad jeg har kunnet finde andre tråde om her på Amino.dk, men ingen af dem synes at handle om PRÆCIS følgende problemstilling (hvis der allerede findes noget, beklager jeg):

Jeg er blevet partner i en virksomhed, der producerer et konkret, fysisk produkt. Vi har forhandlere, der sælger vores produkt (både i fysiske butikker og i webshops).

Spørgsmål:

Er det lovligt at disse forhandlere benytter vores brandnavn som søgeord? 

Lad os sige, at der var tale om marmelader, og mit firma var så "Det glade marmelade firma". Firmaet producerer jordbærmarmelade, abrikos marmelade osv. Det, jeg spørger ind til er ikke om forhandlerne må bruge vores navn i deres annoncetekster, eller generiske termer såsom "abrikos marmelade", men om de må bruge søgeordet "Det glade marmelade firma' som søgeord på en kampagne for - eksempelvis - deres abrikos marmelade kampagne?

Sagen er jo den, at forhandlerne "snylter" på den trafik, vi selv "burde" modtage (da det jo er os, de søger efter), når potentielle kunder søger i google på vores navn "Det glade marmelade firma". 

Jeg ved ikke om det er lykkedes mig at indramme problemstillingen skarpt nok, men så håber jeg at de, der evt. ligger inde med svaret vil være så super venlige lige at spørge mere specifikt ind. 

På forhånd TUSIND TAK - alle indspark er virkelig værdsat :-)

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved det ikke men kan ikke se problemet :) , er det ikke i jeres interesse at jeres forhandler sælger jeres produkter ?

Men det ville da også være svært for dem som sælger NIKE etc ikke at nævne NIKE ?

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Kostakis:
Er det lovligt at disse forhandlere benytter vores brandnavn som søgeord? 

Ja, det er lovligt. Men dine forhandlere må ikke lave annoncer, der udgiver sig for at være eller kan forveksles med jeres brand. Hverken i annonceteksten eller på landingssiden.

Du kan læse om hvordan google ads håndterer varemærker her:

https://support.google.com/adspolicy/answer/6118?hl=da 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er fulgt ud lovligt jævnfør EU regler om varernes frie bevægelighed. At bruge et brand til at sælge et produkt er lovligt, ellers ville parallelimport jo ikke kunne fungere.

Og jeg forstår slet ikke problemet, det er da i jeres egen interesse, at jeres forhandlere bruger penge, tid og ressourcer på at markedsføre jeres brand...

Forhandlere må ikke udgive sig for at være varemærket, eller lukrerer på varemærket på en unfair måde, men det er altså svært, hvis man er autoriseret forhandler, her vil det typisk kun være muligt at tage skidt i forhold til parallelimport, hvis det evt er...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)