Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man nægte at svare kunde og tilbageholde ens egendele?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Spørgsmål!:)

Jeg har sendt min harddisk til et recover firma, da jeg skal have reddet en masse data ud af disken. 

Jeg har betalt for de ekstra dele, som de har bestilt hjem, som skulle bruges til at redde data ud med. De har sendt mig en liste over reddet data og de har reddet de 3 vigtigste mapper. Så jeg godkender og siger ok tilbuddet og de sender en faktura. I mellemtiden har de så sendt en anden fil liste over reddet data, som overhovedet ikke er den samme, hvor der i mailen fra dem også står, at kun 20 % af reddet data er intakt. Jeg skriver til firmaet for at få afklaret, hvilken liste jeg skal gå ud fra og hvad de 20 % betyder. De vil ikke svare mig, hverken når jeg ringer, skriver på mails eller sms. (Firmaet bruger gerne sms frem for mail). Så skriver jeg en sms til dem, at de skal ikke forvente faktura betalt før, jeg har fået et svar på hvilke data der præcis er blevet reddet ud og hvis jeg ikke hører fra dem, vil jeg tage en advokat med ind over. Så ringer de tilbage 10 minutter efter og siger følgende: Jeg skulle overhovedet ikke skrive sådan noget til dem, og de tager ikke telefonen i firmaet når de arbejder eller svare deres kunder tilbage, og de var fuldstændige ligeglad med hvad jeg sagde, de kunne bare stoppe alt her. 

Til det svarer jeg, at nu har jeg ikke fået svar fra dem i 2 dage og jeg har bedt dem om at stoppe videre arbejde. De skal bare give mig et svar på, hvad der er blevet reddet ud fra min disk. Herefter siger de, at jeg kunne gøre præcis som der passede mig, jeg kunne bare tage fat på en advokat, hos dem, svarer de ikke når de arbejder. De endte med, at gå med til, at give mig et svar på hvad som er blevet reddet ud. Nu 1 dag senere, har jeg stadigvæk ikke hørt noget. Så har de skrevet til mig. At de formentlig vil give mig et svar idag, men de vil prioritere andre kunder først. 

Så jeg tænker. Kan jeg godt tage ud at hente min harddisk uden at hænge på betalingen? Jeg har jo som nævnt, betalt for de dele de har brugt til at redde data, men jeg er bare så træt af dem, at jeg ikke gider have de reddet data. Men er det muligt bare at hente min disk? 


Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

benyt købeloven.

sig du vil gå derfra uden nogle data, bare få din disk med hjem.

og så få den reddet ved et ordentligt firma..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min egen erfaring med den type danske virksomheder er at de på ingen made er professiolle, faktisk grænsende til amatøragtige. 

Hvor vigtigt er data for dig? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan:

benyt købeloven.

sig du vil gå derfra uden nogle data, bare få din disk med hjem.

og så få den reddet ved et ordentligt firma..

Hvilket punkt i loven vil du benytte, når du bestiller en service? Ja undskyld jeg spørger?

For du hænger da på regningen, når du bestiller en service, der kan du ikke fortryde, som det f.eks er tilfældet ved en fjernhandel med varer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sur situation men ikke simpel

Du har lavet aftale om de skal redde data

De har reddet data - men uklart hvorfor de først siger 50% og så 20% og om de har rodet rundt i hvilke filer de har reddet

Mit GÆT er at du har accepteret, at det er en usikker operation at redde en crashet harddisk. 

Du står derfor lidt besværligt i forhold til hvad du allerede måtte have betalt - og bedre i forhold til hvis de nu kræver flere penge af dig.

OM du kan få dine 20% or whatever - data - ja det har du jo betalt for og betalt dele til 

OM du kan få din gamle HD og få andre til at prøve at redde den? Det er nok ikke sikkert - den kan være skilt ad og plader søgt reddet på anden vis, men det må du jo spørge firmaet om - OM du kan få den i den stand du afleverede eller hvad du kan gøre, for at rykke den videre til et - MÅSKE mere proff firma. 

Det er ikke til at sige - om der ER mere at redde eller ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du havde en seagate disk, kan de gøre det for et lille beløb og hvis du havde iron wolf disk, ville det være med i prisen når du køber deres disk.

De har en meget bedre service.

Forresten de kan redde op til 95%.

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så lidt der problemet ligger. Data fra disken er super vigtig. Det er alle mine raw filer der ligger på den Embarrassed

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Hvis du havde en seagate disk, kan de gøre det for et lille beløb og hvis du havde iron wolf disk, ville det være med i prisen når du køber deres disk.

De har en meget bedre service.

Forresten de kan redde op til 95%.

Det er en Seagate disk. Men de har sagt til mig, at det er ligesom en apple med de diske. Der skal originale dele til, ellers virker det ikke. Derfor er det en super besværlig opgave for dem, at redde data. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine data er supervigtige, så har du jo naturligvis sørget for backup...

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Sur situation men ikke simpel

Du har lavet aftale om de skal redde data

De har reddet data - men uklart hvorfor de først siger 50% og så 20% og om de har rodet rundt i hvilke filer de har reddet

Mit GÆT er at du har accepteret, at det er en usikker operation at redde en crashet harddisk. 

Du står derfor lidt besværligt i forhold til hvad du allerede måtte have betalt - og bedre i forhold til hvis de nu kræver flere penge af dig.

OM du kan få dine 20% or whatever - data - ja det har du jo betalt for og betalt dele til 

OM du kan få din gamle HD og få andre til at prøve at redde den? Det er nok ikke sikkert - den kan være skilt ad og plader søgt reddet på anden vis, men det må du jo spørge firmaet om - OM du kan få den i den stand du afleverede eller hvad du kan gøre, for at rykke den videre til et - MÅSKE mere proff firma. 

Det er ikke til at sige - om der ER mere at redde eller ikke

vh John Hannover




Ikke simpel overhovedet! Det jeg fik at vide var, at de nok kunne redde data, men der var en risko ved det, og de skulle forsøge at få så meget data ud, som overhovedet muligt. HVIS de kunne få data ud, kostede det mig 10.000,- og jeg satte i gang. Efterfølgende fortæller de mig, at de IKKE kan få data ud, med mindre vi bestiller en special del hjem til disken, kom kan hjælpe dem med data. Den del koster 1.900,-. Jeg siger ja til, de skal bestille den del hjem, så de kan begynde at redde data. Efter 1,5 uge har jeg ikke hørt noget fra dem, og efter et par forgæves ring, ringer de tilbage dagen efter og siger. De har prøvet at tage for meget data ud på én gang, så vi skal bestille en ny del hjem, for den anden brændte af i forsøget. Så siger jeg ja til, de skal bestille en ny del hjem igen til 1.900,-. Jeg for en faktura en omgående betaling af de 2 dele, inden del nummer 2 overhovedet er kommet hjem. Men jeg betaler. Så går der længe igen, inden jeg langt om længe får den første liste. At de har reddet 225 GB ud fra 5 TB og det koster 11.000,- Men eftersom det er de 3 vigtigste mapper de har reddet ud, siger jeg OK til tilbuddet. I mellem tiden får jeg så den nye liste. Og jeg vil ikke betale 11.000,- for 230 GB ud af 5 TB, hvis det er 230 GB jeg ikke kan bruge til noget som helst. De fortæller mig i samme omgang, de kan godt redde mere data ud, men så koster den 1 ny del igen til 1.900,- og en pris på 12.000,-.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)