Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til prissætning for en vare jeg har designet og produceret

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har lige stiftet en virksomhed, hvor jeg nu kan sælge et produkt som jeg har selv udviklet og solgt fra mund til mund indtil videre. Mit produkt er en foldbar taske der pakkes elegant vha. indbygget magneter med noget eksklusivt stof. Jeg har også fået brugsmodelbeskyttelse på produktet.
Mit spørgsmål er mht. prissætning. Pt. laver jeg alting her i DK, og hvilket betyder meget høj omkostning indtil jeg kommer op i volumen. Derfor har jeg tænkt på at salget skulle primært foregå igennem min webshop i en periode. Men fordi jeg har oplevet at kunderne bliver gladere når de kan mærke tasken, har jeg tænkte mig at spørge nogle få butikker om de interesseret i at sælge.

Og her er mit spørgsmål, jeg har sat taskerne i webshoppen for 500 kr. hvad skal jeg sælge det til butikkerne så de får en fair avance hvis de sælger for nogenlunde det samme?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Zigsaks:
Pt. laver jeg alting her i DK, og hvilket betyder meget høj omkostning

Hvis det er tilfældet hvordan kan du så overhoved tjene noget, hvis du sælge den for kun 500 DKK, når momsen er fratrukket er der jo kun 400 DKK tilbage som skal dække både arbejdsløn og materialer samt fortjeneste.

Forvent at butikker som minimum ganger indkøbsprisen (ekskl moms) med minimum 2,5-3 for at få udsalgsprisen inkl. moms.

Må vi se et foto af tasken?

Tilmeldt 1. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se taskerne i zigsaks.dk. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Efter at have set taskerne, tror jeg du skal rebrande dit produkt til at være langt mere eksklusivt, end du gør nu. Produktet har du jo, nu mangler du bare at gøre dit brand og præsentation langt mere lækker og eksklusiv. Så burde du uden problem kunne tage langt mere end de 500 DKK som du tager nu, forstår slet ikke du kan lave nogen fortjeneste på den lave pris.

Start med at få lavet nogle fede produktbillede af en professionel fotograf.

Tilmeldt 1. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for feedback. Den skal jeg i hver fald tage i betragtning. Jeg havde selv overvejet det men blev lidt usikker på om hvordan jeg skulle takle det. 

Tilmeldt 4. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Jesper.freelancer Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Hej igen


Efter at have set taskerne, tror jeg du skal rebrande dit produkt til at være langt mere eksklusivt, end du gør nu. Produktet har du jo, nu mangler du bare at gøre dit brand og præsentation langt mere lækker og eksklusiv. Så burde du uden problem kunne tage langt mere end de 500 DKK som du tager nu, forstår slet ikke du kan lave nogen fortjeneste på den lave pris.


Start med at få lavet nogle fede produktbillede af en professionel fotograf.



Jeg er enig med ravn.
Jeg tror der skal noget re-branding ind over med lidt fede produktbilleder og højere priser. Du kan ikke lave penge ved at sælge til 500 kroner. Måske ved privatsalg, men ikke i forbindelse med gensalg fra partnere.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Zigsaks:
Jeg havde selv overvejet det men blev lidt usikker på om hvordan jeg skulle takle det. 

Så er det bare at komme i gang. Du skal finde nogen der har erfaring med branding af "high end" produkter. En nyt navn ( det sælger sgu ikke rigtigt ), fed hjemmeside og lækre fotos vil virkeligt hjælpe til at du kan tage en langt bedre pris for dine produkter, naturligvis forudsat at kvaliteten af er der efter.

Start med at lave lidt markeds research, for at de om potentielle butikker kunne have interesse i dine produkter .

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)