Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bange for at tage springet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som overskriften lyder, så er jeg så bange for at tage springet.

Jeg har 2,5 rigtig gode ideer synes jeg selv. Og jeg har undersøgt alt hvad jeg synes man undersøge kan. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det kun er mig der synes det er gode ideer. Hvordan ved man at man ikke bare smider sine penge i et projekt der var en god ide men faldt helt til jorden?
Hvordan ved man at der er efterspørgsel efter ens produkt?
Og derudover er jeg også enormt bange for at tale med folk jeg ikke kender, om det for de få jeg har talt med har sagt “hold kortene tæt”.

Hvad gjorde i andre? Kastede i bare jer ud i det og håbede på det gik? :-)

Mvh Kamilla

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal dele dine idéer med nogen.

Kun på den måde finder du ud af om de er gode.

Og kun på den måde har du en chance for at de bliver rigtig gode

De bedste hilsner

Anders

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs om pretotyping, MVP og "the right it".
Det er tankevækkende.

Tilmeldt 3. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Bente. Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke fortæller andre om din ide, så kan du ikke få feedback på om ideen er god eller dårlig.
Er den god, så vil der med 100% garanti blive lavet en kopi, og det kan ikke stoppes.

Om der er trafik kan du teste på google. Så det vil være et godt stred at starte.
Tilmeldt 28. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Men hvem er det så man skal snakke med? For jeg kan jo snildt dele mine ideer med mine venner og familie, men har de kompetencerne til at vide om ideerne er gode?

Jeg kender folk fra forskellige brancher osv. Men er det nok? Eller er det nogle mere specifikke folk man skal have fat i? :-)

Tilmeldt 28. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det vil jeg lige kigge på :-)

Tilmeldt 28. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det bare dem omkring en man taler med det om? Eller er der nogle specielle mennesker man skal have fat i? Lave rundspørger om der er behov for ens produkt?

Hvad tænker du på når du siger jeg kan teste om der er trafik på google? Er det at google det man gerne vil og så se hvad der kommer frem?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem du bør snakke med kommer jo helt an på hvad din ide går ud på. Er der tale om noget der kan eller skal patenteres skal du ikke bare snakke med hvem som helst, da de kan ødelægge dine chancer for et patent.

lad os høre lidt mere om hvad ideen handler om,. da vi så bedre kan rådgive dig. 

Prøv at se Martin Thorborgs video

"> 

 

 

Tilmeldt 19. Sep 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft flg erfaring.....

Jeg har også altid haft og fået idéer. Jeg har ofte hørt den med at man skal dele dele dele sine idéer med andre...bare bus ud med det, og "vi kan jo ikke rigtig hjælpe dig, medmindre vi kender idéen".

Min første erfaring med en idé, som jeg selv var og er meget glad for, begyndte at tage form....

Jeg holdt den ind til kroppen, og lavede en prototype, og herefter kontaktede jeg nogle firmaer for at fremvise min idé. Et firma blev særligt interesseret, og herefter var jeg lidt på Herrens mark...jeg havde sørget for at der blev underskrevet NDA, så den ting var i orden. Nu var sagen jo så den, hvordan var jeg rent juridisk sikret et salg til denne virksomhed, enten et engangssalg eller en licensaftale.

Jeg kontaktede en opfinderrådgiver, som var særdeles interesseret i at hjælpe, og foreslog endog at deltage i det efterfølgende møde den samme uge. han ville gerne kende min idé og ville også meget gerne selv ringe til direktøren i pågældende virksomhed, hvilket jeg afslog. Jeg havde jo sådan set selv klaret salget, men havde brug for en ordenlig kontrakt, og endte med at lade mig overtale til at han deltog i mødet.

Jeg fortalte ham min idé, dum som jeg var, og fortalte ham hvilken virksomhed det drejede sig om. Herefter var han ikke længere interesseret i at deltage i mødet og virksomheden var ikke længere interesseret i min idé. Da Opfinderrådgiveren alligevel ikke ville med til mødet, spurgte jeg om de kendte til en advokat, som i stedet kunne tage med, og svaret var, at " -jeg kunne da godt se om jeg kunne finde en dyr advokat, som nok ikke havde de nødvendige kompetencer" . Jeg kan ikke undgå at føle at der har været en form for kontakt, mellem rådgiver og virksomhed.

Jeg har siden været heldig at en anden virksomhed er interesseret i min opfindelse, og er delagtiggjort i min triste erfaring. og så har jeg besluttet mig for at vende tilbage til den forsigtighed jeg startede ud med, Jeg har nu også andre opfindelser jeg arbejder med, hvor jeg har forskellige personer til at afprøve og give deres karakter og bedømmelse, men det er fordi de ikke har nogen mulighed for at regne "opskriften" ud.

Desuden har jeg efterfølgende kontaktet en journalist, og foreslået at han forfølger udfaldet af de "råd" ( eller mangel på samme ) der kom fra den rådgiver, og samtidig foreslået ham at kigge ind i det issue, der ligger i at søge rådgivning og eventuelt ende med at have tabt i stedet for at vinde ved det. Jeg har også talt med andre som har haft dårlig erfaring med iværsætterrådgivning, og hører gerne fra flere i min indbakke, så en eventuel kommende artikel og belysning af emnet har så meget substans som muligt.

Jeg ved godt der er brodne kar i alle brancher, men kan vi hjælpes ad med at få skovlen under dem som undergraver muligheden for at man SELV får noget ud af SIN EGEN opfindelse, så er det vist på sin plads!

Tilbage står jeg nu og skal sælge min idé til en anden virksomhed, og denne gang har jeg fundet en advokat, og betaler hellere en gerne det, det vil koste, så jeg kan få mig en god nattesøvn :D

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad nu hvis...

Tænk hvis advokaten og stratenrøveren fra opfinderrådgivningen står i ledtog, og stjæler idéer fra intetanende opfindere?!?

Så har du pludselig betalt for en dyr advokat, og har måske ikke penge til sølvpapir til at folde en fin hat, som kan blokere for aflæsningen fra en samvittighedsløs tankeløser (som også er med i sammensværgelsen)

Dem der påstår det ikke passer er selv med i det!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)